16 Haziran 2024 Pazar English Abone Ol Giriş Yap

devam edıyorlar Ornegın, bazı karıdes turleri sudaki kukurtu enerjıce zengın ıyonlara çevıren bakterılere bagımlı olarak yaşamını surdurebılıyor Unıversıty of Edınbuıg'dan Ewan aarkson, bu ekosıstemlerın ne kadar uzun suredır varoldugunu ogrenmenın onemli olduğunu soyluyor h /' http /AVTANV1 discovery com ogrettigi herbır seans 150 dolar http.//www cnn com HaleBopp'un kökeni HaleBopp kuyruklu yıldızında soygazlarm varlıgı na daır ıpuçlan bulan astronomlar bu bulgunun kuyruklu yıldızlann kokenıyle ılgılı teonlerı degışurecegını duşunuyorlar Soygazlardan bırı olan argonun bulunuşu Southvvest Araşurma Ensütusu'nden JUan Stern tarafindan Amencan Astronomıcal Socıety'nın toplantısında açıklandı Stem, tepkınıeye gırmeyen soygazlarm kuyruklu yüdi2m tanhı hakkında çok değerlı bılgı verebılecegını soyluyor Bir kuyruklu yıldızın sahıp oldugu gazlar onun kaç derece sıcaklıkta olustugunu gostenr Argon 3040 derece Kelvın'de buzdan dışan buharlaşır HaleBopp'da argon gazının bu lunması astronomlara bu kuyruklu yıldızın çok duşuk sıcakhklarda meyda na geldıgını gostenyor Bu durum astronomlar ıçın bıraz şaşırncı, çunku kuyruklu yıldızlann Jupıter yakmlannda 160180 derece K'de meydana geldıklerıne ınanılıyordu Argonun varlıgı Stern'e gore ıkı anlama gelebüır Jupıter cıvarındakı sıcaklık bir zamanlar çok daha duşukmuş ya da HaleBopp Uranus veya Neptun cıvaıında oluşmuş http//www discovery com Fobilerinizi sanal gerçeklikle yenin... Her geçen gun sayısı artan mılyonlarca Amenkalı fobılerını yenebılmek ıçın en buyuk korkulanyla sıber dunyada yuzleşmeyı seçıyor Asansor, uçak, kopru, &rtına ve hatta Vıetnam gıbı sıber ortamlara sahıp Virtually Better'dan Elana Zımand ınsanlann korkulannı ancak korktukları ortamda bulunarak yenebıleceklerını soyluyor Khnık psıkolog Barbara Rothbaum, uç boyutlu goruntuler ve stereo ses sayesinde fobıh kışının stres yaratan ortamın aynısını yaşadıgını ve zamanla bu çevreye alışarak fobısınden kurtulabıldıgını açıklıyor Genelde fobıden kurtulabılmek ıçın en az sekız seans gereklı ve bir psıkologun da eşlık etügı ve rahatlama teknıklerını Bakteriler sayesinde yaşam Olenıd trılobıtler olarak adlandırüan ve 500 mıfyon yıi once yaşadıgı tahmın edılen denız canlılarının bakterüerle ortak yaşam surdurdugu açıklanıyor Ingütere'dekı Natural Hıstory Museum'dan paleontolog Richard Fortey, bu trılobıtın toksık sulfitçe zengın denız tabanında toksıru kullanılabüu büeşıklere çevıren bakteriler sayesinde hayatta kalabıldıgını soyluyor Fortey arastırmalarının sonuçlannı Proceedıngs of the Natıonal Academy of Scıences ın son sayısında yayımladı Trılobıtler bakterıleı sayesinde yaşanamaz koşullarda hayatta kalabılen bıldıgımız en esh canlı turu Trılobıtlerın 250 mılyon yü once neslı tukendı ancak kukuıt bakterılerı hâlâ yaşıyor ve kukurtlu bolgelerde yaşama ya çalışan pek çok canlının hayatta kalmasını saglamaya Soya ne kadar iyi? Soya fasulyesınde bulunan ostrojen benzerı mole kuller ızoflavon kalp hastalıklarından kemık erımesme ve kansere kadar pek çok hastalıkla savaşta etküı bir sı lah FDA son araştırmalara dayanarak soyanın kolesterolu duşurme ozellıgını onaylıyor Bu bulgulardan yola çıkarak soyanın herkes ıçın saglıklı bir seçım olduğunu duşunebılırsınız Ancak Unıversıty of Hawaııden Dı Lon Whlte fazla soya tukeümının tehlıkeü yan etküerı olabılecegını açıklıyor Whıte fazla soya tuketen ve tuketmeyen yaşlılar uzerınde yaptıgı araşurmalar sonucunda soyanın beyın hucrelerının yaşlanmasını hızlandırabüecegı sonucuna varmış Yapılan araştırmalarda bol soya tuketen yaslı laşüerın hafiıza ve analıtık yetenek testlerınde oldukların dan 4 yaş daha yaşlıymıs gıbı performans sergıledıklerı goruldu VVhıte'ın bu çakşması Journal of the Amencan KAYIP MISIR ŞEHİRLERİ Akdeniz'in dibini araştıran arkeologlar şu ana kadar sadece Yunan destanlarından bildiğimiz 2500 yıllık firavun şehırlerini bulduklarını açıklıyorlar. Korunmuş halde bulunan evler, tapınaklar ve limanlar bu şehirlerde bir zamanlar varolan lüks yaşamlar hakkında ipuçları veriyor. Bu bulgularla birlikte tarihçiler, ilk defa kayıp şehirlerin varlığıyla ilgili fiziksel kanıt elde ettiler. Bu şehirler sadece zenginlikleriyle değil, aynı zamanda Isis, Serapis ve Osiris'e adanmış tapınaklarıyla da bu bolgeyi değişik kültürlerin onemli bir hedefi haline getirmiş. Uluslararası ekibin başı Fransız arkeolog Franck Goddio, çok iyi korunmuş halde bulunan Herakleion'un M.O. 33Tde Iskenderiye'nin Buyuk Iskender tarafından kuruluncaya kadar bu bolgedekı en onemli ticaret şehri olduğunu soyluyor. Araştırma ekibi, Mısır'ın kuzey sahılinı bolge haritalayan manyetık dalgalar ile iki yıl boyunca taradılar. Ekıpten AN Gaballa, şehirlerin M O. 7. ya da 6. yy'dan kalma olduğunu açıklıyor. http://www.discovery.com Sayfa haberlerı. Sevıl Duvara College of Nutntıon'm Nısan 20Û0 sayısında yayımlandı Soyada bulunan ostrojen benzerı molekullerın üroıd sıstemını de etkılıyebılecegı duşunuluyor Dr Larrlan Gillespie gunde 40 mg ızoflavon tuketmenın üroıd uretımını yavaşlattıgını soyluyor Gillespie bırkaçhafta boyunca gunde 40 mg ızoflavon alan kadınlann normalden fazla yorgunluk hıssettıgını açıklıyor Menopoza gırmıs kadınlar ıse hıpotıroıdızme daha yatkın olduklan ıçın daha buyuk bir rısk altındalar http //www cnn com 697/6