17 Haziran 2024 Pazartesi English Abone Ol Giriş Yap

bilim dünyasından Kısa Haberler gınieşmiş. Bilim adamları rTMS'nın beyin fonksiyonlarını ne şekilde değiştirdigini fonksiyonel manyetik rezonans tomografisiyle (1MRI) saptıyorlar Vebuıncelemelersırasında uyarılan kişilerde, işaret parmağı için etkinleşen sinir hücrelerınin geçıci ; arttığı anlaşıl Manyetik tepiler Mide küçültme dokunma ameliyatı ıriskli duyusunu Aşırı kilolu insanlarda uygulanan güçlendiriyor mide küçültme ameliyatının sanıldığından AlmanyaMi Ruhr Ûniversitesi bilim adamlan, repetitif (tekrarlamalı) transkranyal manyetik uyancıyla (rTMS) çalışarak, beyindeki manyetik tepilerin parmak ucundaki duyarlılığı arttırdığını saptadılar. Transkranyal manyetik uyarıcı (TMS) yirmi yıl kadar önce ilk kez beyin bölgelerini ayrı ayrı uyarmak için kullanılmıştı. Etkisi elektromanyetik endüksiyona uzanan fizik ilkesine dayanmakta. Bu yöntemde bir manyetik alan oluşturulduğu ya da yok edildiği sırada bir elektrik akımı meydana gelmekte. TMS'de sekiz biçimli bir bobinde oluşan manyetik alan istenilen beyin bölgesindeki sinir yollarını elektrik akımıyla uyarmakta. Manyetik uyarımlann hızlı bir şekilde tekrarlanmasını sağlayan yöntem ise repetitif transkranyal manyetik uyarım olarak adlandırılmakta. "rTMS" bugün özellikle de diğer terapi biçimlerine yanıt vermeyen kronik depresyonlu hastalarda uygulanmaktaysa da bu tür terapilerin kesin olarak ne şekilde etkidik"rTMS"nin etkilerini anlamak isteyen bilim adamları şimdi bu yöntemi 33 kişide denerken, sağ işaretparmağından sorumlu beyin bölgesini uyararak bu parmağın duyarlılığını ölçmüşler. Bu deneyden anlaşıldığı üzere "rTMS" ile yapılan bir tedaviyle parmak uçlarındaki duyarlılık %15 kadar artmakta. Her ne kadar bu etki uyarımdan sonra kaybolduysa da iki saat sonra önemli ölçüde daha riskli olduğu anlaşıldı. UMAM dergisindeki yazıda eski araştırmalarda 3050 yaşlarındaki hastalarda öliim oranı %1'in altında verilmiş, oysa yeni veriler mide küçültme ameliyatı geçiren 3545 yaşındaki erkeklerin %5'inin ve aynı yaştaki kadınların %3'ünün öldüğünü göstermekte deniyor. Yaşları 6574 arasında değişen kişilerde buldular. Tübingen Üniversitesi'nden psikiyatrist Christian Plewnia'nın açıklamasına göre söz konusu beyin bölgelerinin güçlü manyetik alanlarla uyarılması halinde sinir hücreleri doğru dürüst çalışamıyor ve böylece kulak çınlaması geçici olarak durmakta. Araştırmacılar testler sırasmda manyetik uyarımın süresine göre kulak çınlamasını birkaç sanıye ile yarım saat kadar zayıflatabilmişler. Gerçi her gün tekrarlanan uyarımla kulak çınlaması daha uzun süre yok oluyor, ama hâlâ istenildiği kadar azaltılamamakta. Bilim adamları bu yüzden manyetik uyarımı ilaç tedavisiyle birleştirerek daha etkili bir hale getirmeye çalışacaklar. Osteoporoz, astrofizikle açıklanabiliyor Osteolojı (kemikbilimi) ve yerötesi fizik ilk bakışta tamamenfarklı bilim dalları olarak algılanabilir ama uzay, yıldızların noktacıklar haline gelecek kadar küçültüldüğünde, osteoporoz yüzünden zarar görmüş kemiğin yapısına benzer bir görüntü çıkıyor ortaya. Uzmanlar, uzayın haritalanmasında kullanılan sis temle osteoporozun, diğer yöntemlerden daha iyi teşhis edilebildiğıni söylüyorlar. Yeni yöntem MaxPlanck Yerötesi Fizik Enstitüsü ve Münih Kliniği bilim adamlarının ortak çalışması sonucunda geliştirildi. Osteoporoz, normalde kemiğin içindeki mineral oranını gösteren kemik yoğunluğu ölçümüyle teşhis edilmekte. Fakat bu yöntem, normal değerlere sahip olmalarına rağmen osteoporotik fraktürlerden şikâyetçi olan hastaların da bulunması nedeniyle her zaman iyi işlememekte. Yeni yöntem manyetik rezonans tomografisine dayanıyor. Bilim adamları ilk önce hastaların kemik yapılarını yüksek çözünürlüklü manyetik rezonans tomografisiyle analiz etmişler. Bu yapı hidrojen içerikli dokuyu göstermekte ve kemikteki boşluklar ilikle dolu olduğu için de kemik yapısının negatif görüntüsünü veriyor. Bu şekilde elde edilen süngerimsi yapı için fizikçiler uzay görüntüleri için geliştirilmiş yöntemi uyguluyor ve kemiğin mekânsal yapısı hakkında bilgi ediniyorlar. Yeni yosun türünün doğumu 'canlı' olarak izlendi Yeni bir yosun türünün oluşumunu inceleyen Japon bilim adamları yeşil yosunun bir tekhücreliye "taşınarak" beslenmeye dayalı enerjisini güneş enerjisine dönüştürdüğünü saptadılar. Konuk hücre bu süreç sırasında beslenme aparatını fotosentez hizmetine veriyor. iki hücrenin yeni koşullara uyumu sırasında böylece beslenmekte olan tek hücrelilerden bir bitki oluşmakta. Japon bilim adamları bu bitkiye geçici olarak "Hatena" (gizemli) ismini verdiler. Bir ^ hücrenin bir konuk hücreye yerleşmesi ise araştırmacılar tarafından endosembiyoz olarak adlandırılmakta. Sembiyozda çiftler ortak çaiışmadan eşit olarak yararlanırken, endosembiyozda "anlaşma" devam ediyor. Hücrelerden biri diğeri tarafından içine çekilmekte ve karşılıklı uyum sırasında yeni bir tür oluşmakta. Bilim adamlarına göre ilk bitki de benzer bir şekilde oluşmuş. (Fotosentez yapan bir bakteri denizdeki diğer bir hücreyi içine almış). Zamanla bakteride geriye sa Solda: Hatena ve fotosentezaparatı (ölçek 10mkometre). Sağda: Hatena böliinme sıdece fotosentez aparatı kalmış ve iki hücrenin rasında: Kardeş hücrelerden biri totosentezaparatına sahip olurken (yeşil), diğeriboş kaynaşmasından ilk tek hücreli bitki oluşmuş folyor (renksiz). tu. Japon bilim adamları şimdi ilk kez endosembiyozu "canlı" olarak izlemeye başardılar. Japonya'daki bir kumsalda fotosentez aparatına sahip kamçılı tekhücreliler bulan araştırmacılar, fotosentez aparatının DNA'sının denizlerde pek de ender olmayan bir yeşil yosunla örtüştüğünü fark etmişler. Kamçılı tekhücrelilerin bölünmesi sırasında fotosentez aparatı bulunan ve bulunmayan iki farklı kardeş hücre oluşmakta. işte bu durum bilim adamları arasında heyecan yaratmış. Çünkü gelişmiş bitkilerde her iki kardeş hücrede fotosentez aparatı bulunur. Bilim adamları bu nedenle yeni gözlemde "bir bitkinin doğuşu" söz konusu olduğunu düşünüyorlar. Fotosentez aparatı bulunmayan kardeş hücrede gerçi önce bir beslenme aparatı bulunmakta, ama bir yeşil yosunun içine girdiğinde bunu terk ediyor. iki hücrenin kaynaşması, konuk hücrenin, konakçısının fotosentezinden yararlanmak için ışığa doğru hareket etmesine kadar sürmekte. Yeşil yosunun fotosentez aparatı normal boyutunun on katına çıkıyor. Tsukuba Ûniversitesi bilim adamlarının konuyla ilgili araştırmaları Science (sayı 310. s. 287) dergisinde yayımlandı. 972/4 5 Kasım 2005 mide küçültme ameliyatı %136 oranında ölümle sonuçlanmakta. Bu sonuçlar, mide küçültme ameliyatına gıren 16.155 Amerikan vatandaşının verileriyle ortaya çıktı. Ölümlerden, yetersiz beslenme, enteksiyon, bağırsak ve safra kesesi sorunları ve "ölümciil şok" sorumlu tutulmakta. Manyetik alanlarla yeni tinitus tedavisi Tübingen Ûniversitesi bilim adamları kulak çınlamasından şikâyetçi olan kişilerin beyne yapılacak manyetik uyarımlarla tedavi edilebileceğini açıkladılar. Bilim adamları, tinitus hastalarında belli başlı beyin bölgelerinin aşırı derecede etkinleştiğini