26 Haziran 2024 Çarşamba English Abone Ol Giriş Yap

Hayanlar Dünyası Dişi dingonun kökeni bulundu Mitokondriyal DNA'nın incelenmesi sonucu Avustralya'daki dingoların (Avustralya'ya mahsus bir çeşit yabani köpek) tek bir hamile dişiden geldiğini gösteriyor. Bu bulgu, güneydoğu Asya'daki adalarda yaşayanların köpeğin atalarını anakaraya 5000 yıl önce getirdiği fikrini destekliyor. S tockholm'daki Kraliyet Teknoloji Enstitüsü'nden Peter Savolainen ve meslektaşları, Avustralya'nın dört bir köşesinden topladıkları 211 dingonun mtDNA'sını incelediler. Bilim adamları bu verileri, tüm kıtalardan topladıkları 676 evcil köpeğin, 38 Avrasyalı kurdun ve Polinezya'da 1000 yıl önce yaşamış 19 köpeğin arkeolojik artıklarının mtDNA'ları ile karşılaştırdılar. Dingoların dizilimleri, ya birbirlerinin aynısı, ya da A29 adı verilen mtDNA tipinden farklıydı. Bu da şu anlama geliyordu: Tüm dingolar çok küçük bir po pülasyondan, hâttâ tek bir hamile dişiden geliyordu. Ayrıca A29 mtDNA, yalnızca doğu Asya ve Arktik Amerika'daki evcil köpeklerde bulunuyordu; Hint köpeklerinde yoktu. Sonuç olarak bu vahşi köpekler, yaygın inanışa göre Avustralya'ya Hint denizcileri tarafından getirilmemiş; büyük bir olasılıkla güney Çin'den güneydoğu Asya adalarına uzanan bir coğrafyadan getirtilmiş. Sydney'deki New So uth Wales Üniversitesi'nden Alan Wîlton, "Dingoların buraya evcil köpek olarak getirilmiş olması çok büyük olasılık" diyor. Arılar yalancıları affetmiyor Bazı hayvanların taşıdığı işaretler statü belirlerkentavus kuşlannın tüyleri gibi, bazılannda sahtekârlığı ortaya çıkartıyor. ilim adamları hayvanlar aleminde yalancılara yöneltilen sosyal cezaların, bazı böceklerin üzerindeki işaretleri anlamlı kıldığını açıkhyor. Şimdi entomologlar ilk kez bu fıkri destekleyen bulgular elde ettiler. Dişi eşek arıları üzerinde yapılan bir araştırma, ağızlarının üzerinde daha belirgin, daha koyu renkli ve daha geniş işaretlerin olduğu arıların üstünlük mücadelesinde daha başarılı olduğunu ortaya koydu. Bilim adamları bu deneyde üstünlük derecelerini belirlemek için eşek arılarının üzerini boyadılar. Sonuçta hile yapan boyalı eşek arılarının boyanmamış eşek arılarına göre daha fazla taciz edildikleri ortaya çıktı. Çalışmalarını 11 Kasım 2004 Nature isimli bılım dergisinde yayımlayan araştırmacılar, bazı davranışsal ve kimyasal ipuçlarının hilekârları ele verdiğinden kuşku duyuyor. B sinek kapanı kurbanlarını nasıl yakalıyor? Venüş. Bir Veniis sinek kapanı göz açıp kapaymcaya kadar sineği yakalar ve kapanır. Artık bu mekanizmanın nasıl çalıştığı biliniyor. lektaşları bitkinin yapraklarmın nasıl kapandığını çok hızlı bir kamera ile görüntülediler. Bu süreç içinde, kapan kapanırken bitkinin yapraklarmın dışbukey şekilden içbükeye dönüştüğü izlendi. Bu dönüşüm yalnızca saniyenin onda biri kadar kısa bir sürede gerçekleşiyordu. Bilim adamları, bitkinin yaprakları H arvard Üniversitesi'nden Lakshminarayanan Mahadevan ve mes nın bir sabit konumdan diğerine, bir kasın kasılmasından daha kısa bir sürede geçtığini bildiriyor. Hücresel düzeyde neler olduğu bilinmemekle birlikte, mekanik hareketin nasıl olduğuna ilişkin bir denklem geliştirildi. Danvin de bitkiden etkilenmışti. Mahadevan bu konuda şöyle konuşuyor: "Bu çalışmanın sonunda bu mekanizmanın nasıl evrimleştiği konusunda hâlâ fıkrimiz yok." 934/212 Şubat 2005