02 Haziran 2024 Pazar English Abone Ol Giriş Yap

bilim dünyasından Kısa Haberler ikiye katladığı şeklinde sonuçlandı. Helsinki iş Sağlığı Enstitüsü'nden Mika Kivimâki'nin American Journal of Public Healtfı dergisindeki yazısına göre hasta halde işe gidenler arasında kalp hastalığı veya enfarktüse yakalananların sayısı iki misli fazla. Araştırmacı yaşları 3555 arasında değişen 5000 çalışanın verilerini incelerken özellikle de son üç yıl içindeki devamsızlıkları dikkate alırken bu zaman içinde kalp deksinden (27,3 endeks örneğin 1,63m boyunda ve 72,5 kilo ağırlığındaki kadın için geçerli) itibaren geçerli olduğunu görmüşler. Bilim adamlarının tahminine göre doğum kontrol hapındaki etkili hormonlar, şişman kadınlarda kanda dolaşmak yerine' beden yağlarında depolanmakta. Ayrıca şişmanlardaki özümlenme süreci de daha hızlı olduğu için ilacın etki süresi kısalmakta. Şişman kadınların bedenlerinde daha fazla etki maddesi indirgeyen karaciğer enzimleri üretildiği için de olasılıkla daha fazla hormona ihtiyaç duyuyorlar. Ancak şişman kadının kalp ma riskinin daha fazla hormonla iyice yükseleceğini söyleyen bilim adamları. doğum kontrol hapı yerine kondom kullanılmasını öneriyorlar. da Amerika'dan Avrupa'ya gelen sıcak körfez akıntısının da bozulduğunu gös Dünyayı sıyınp geçecck gisinde. Araştırmacılar dört yıl önce Brezilya'nın Recife kentinde deniz dibine akıntı ölçüm aletleri yerleştirdikten sonra yılda bir kez okumak için karaya çıkarmışlar. "ilk başta akıntı farklılıkları bizi çok şaşırtfı" diyor Marcus Dengler, "fakat simülasyon modelleriyle bunların su çevrisi olduğunu öğrendik." Bilim dilinde "Eddies" olarak adlandırılan bu su çevrileri, Atlantik akıntısının 60 günde bir Brezilya sahilinde derin su tarafından tuzak gibi yakalandığında meydana gelmekte. Su çevrileri bundan sonra kıtanın güneyine doğru ilerliyor ve deniz dibi 100200m derinlikteki sahanlıktan 3500m derinliğe çekilmekte. Bilim adamlarına göre derin denizlerdeki kasırgalar, Atlantik'teki akıntı sistemindeki değişimler için bir gösterge olabilir. Bu sistem üst seviyelerdeki sıcak suyu kuzeye, derindeki soğuk suyu ise güneye taşıdığından dünya iklimi üzerindeki etkisi büyüktür. Araştırmacıların modelleri şunu gösteriyor: Su çevrileri, kuzey Atlantik'teki derin su akıntısının yeterince şiddetli olması halinde oluşmakta. Bu nedenle çevrilerin değişmesi veya yok olması Atlantik akıntısının dolayısıyla Nasa, başka hiçbir asteroidi 2004 MN4 kadar tehlikeii bulmuyor. 400m büyüklüğündeki topak, dünyayı kıl payı sıyınp geçecek. Nasa, 23 Aralıkta dev topağın 330'de bir olasılıkla 13 Nisan 2029 tarihinde dünyaya çarpacağı konusunda uyarmış, hatta bir gün sonra da çarpma riskini 37'de bir olarak düzeltmişti. 2004 MN4 çarpışma sonucunda hasar verecek kadar da büyük. Fakat artık durum değişti. Arizona eyaletindeki Spacewatch Gözlemevi araştırmacıları 14 Mayıs 2004 tarihine ait arşiv görüntülerinde MN4 asteroidini saptayınca bu veriler ışığında yörüngesini hesap Enfarktüs aşısı ömür boyu ctkili isveçli bilim adamları tarafından geliştirilen ve larelerin atar damarlarından %70 daha az plak oluşmasını sağlayan aşının çocukluk döneminde yapıldığı taktirde ömür ıiiecegı Arterioskleroz plakları olarak adlandırılan bu birikimler kalbe giden kan akışını engelleyebılirler ve kalp enfarktüsünün baş sorumlusu olarak bilinirler. Karolinska Enstitüsü'nden Göran Hansson ve Lund Üniversitesi'nden Jan Nilssonun araştırmasına New Scientist dergisi yer verdi. Arterioskleroz plakları kan hücreleri, yağ içerikli protein partikülleri ve bağışıklık sisteminin ortak bir reaksiyonuyla meydana gelir. Bu reaksiyondaki en önemli rolü oksitleşmiş "LowDensity" lipoproteinler (LDL) oynar. Bu partiküller atardamarların içindeki bağışıklık sistemi hücrelerine yerleşerek damarları daraltan topak şeklindeki birikimleri oluştururlar. En büyük enfarktüs tehlikesi, bu topak parçalarının yerlerinden koparak damarları tıkamalarıyla ortaya çıkar. Ama eğer bağışıklık sistemi bu tür plakların oluşumundan önce oksitleşmiş LDL parçalarının etkisinde kaldığında bu tür birikimler hiç oluşmaz diyor bilim adamları. LDL aşılanan farelerde plakların büyümesi durduğu gibi, sadece %70 yeni plaklar oluşmuş. Bilim adamları aşılanan hayvanların hiçbirinde olumsuz yan etki saptamamışlar. Araştırmacılar şimdi plak oluşumunu engelleyen hazır antikor aşısının da yeterli olup olmadığını araştırıyorlar. Farelerde yapılan ilk deneylerin başarılı sonuç verdiğini söyleyen Nilsson ve Hansson aşının iki yıl içinde insanlar üzerinde uygulanabileceğini söylediler. enfarktüsü veya ağır bir kalp hastalığı geçirip geçirmediklerini araştırmış. Soğuk alğınlığıyla çalışmak ve kalp hastalığı arasındaki ilişkinin ne şekilde oluştuğu kesin olarak bilinmiyorsa da Kivimâki, çalışanlara hastayken istirahat etmelerini önermekte. Deniz diplerinde fırtınalar esiyor Güney Amerika'nın derin sulannda dünya atmosferindeki kasırgaları hatırlatan şiddetli su çevrileri saptandı. Bilim adamları bu çevrilerin örneğin körfez akıntısının altüst olması gibi oluşumlar hakkında ipucu verebileceklerini sanıyorlar. Bilim adamları daha önceleri Atlantik'teki derin suların sakin ve düzenli bir şekilde aktığını düşünüyorlardı. Oysa 300m genişliğindeki çevriler 2000m derinlikte saatte 150km'lik bir hızla yol alıyor diye açıklıyor, Kiel Leibnitz Geomar Deniz Bilimleri Enstitüsü araştırmacıları Nature der Fazla kilolar doğum kontrolünü bozuyor Doğum kontrol hapına rağmen hamile kalmak birçok kadının kabusudur. Ne var ki bu tehlike özellikle de şişman kadınlarda çok yüksek. Bilim adamları doğum kontrol hapının şişmanlarda daha az etkili olduğunu saptadılar. Seattle Kanser Araştırma Merkezi'nden Fred Hutchinson başkanlığında çalışan ekip, şişman kadınlardaki istenmeyen gebelik oranının, normal kilolulara göre %60 daha yüksek olduğunu, hatta aşırı şişmanlarda bu oranın %70'e fırladığını görmüş. Araştırma sonuçları ladılar. Temmuz ve Aralık ayında da izlenen asteroidin yeni verileri sayesinde bilim adamları böylece 24 yıl sonraki çarpışma tehlikesini kesin bir şekilde önceleyebildiler. 21 .yy'da herhangi bir asteroit çarpışması mümkün görünmüyor. 250 gram olarak dünyaya gelen yakında taburcu oluyor Tıp tarihinde ilk kez 250 gramlık bir bebek hayatta kalmayı başarclı. Minık Rumaisa Rahman üç ay önce Loyola Üniversite Kliniği'nde dünyaya geldiğinde sadece 244g ağırlığında ve 25 santim boyundaydı. Rumaisa böylece yeni bir dünya rekoru kırdı. Bundan önceki rekorda Loyola Üniversite Soğuk alğınlığıyla çalışmak kalbe zararlı Soğuk algınlığı veya grip olmasına rağmen işe gidenler saglıklarını uzun vadede tehlikeye atıyorlar. 5000 ingiliz'in katılımıyla gerçekieştirilen yeni bir araştırma, hasta halde büroda çalışmanın, kalp enfarktüs riskini şimdı Obstetrıcs and üynaecoiogy dergısinde yayımlanacak. Araştırmacılar doğum kontrol hapı kullanan 248 hamile kadının kilosunu ve beden kitle endeksini, hamile kalmayan 533 kadının verileriyle karşılaştırınca aşırı kilo ve etkisiz doğum kontrolü arasındaki ilişkinin 27,3'lük beden kitle en 1989 ytiında doğan bebek 280 g ağırlığındaydı. Rumaisa'nın erken doğum nedeni 23 yaşındaki annesinin kan A basıncının yaşamını tehdit edecek seviyeye ulaşmasıydı. Doktorlar ikizlerin, henüz 26 haftalık olmalarına rağmen sezaryenle alınmasına karar verdiler. Rumaisa'nın ikiz kardeşi daha şanslıydı, çünkü doğduğunda 567g ağırlığındaydı ve bir iki gün içinde taburcu olacak. Doktorlar şu anda 1190g gelen Rumaisa'nın da Ocak ayında taburcu olacağını bildirdiler. 930/415 Ocak 2005 i