08 Mayıs 2024 Çarşamba English Abone Ol Giriş Yap

HAFTA C Gürsu KUNT Redaksiyon/Redaktion: Starkenburg Str. 5, 64546 MörfeldenWalldorf. email:[email protected] Tel: 0610598174446 İmtiyaz Sahibi/Inhaber: İlhan Selçuk (Yeni Gün Haber Ajansı Basın ve Yayıncılık A.Ş.’yi temsilen, Cumhuriyet Vakfı adına) Genel Yayın Yönetmeni/ Chefredakteur: İbrahim Yıldız Yazı İşleri Müdürü/ Redaktionsleiter: Osman Çutsay Editör/ Redakteur: Gonca Kanber Yayın Koordinatörü/ Koordinator: Hayri Arslan Reklam/Anzeigen: Ömer Aktaş Yayın Kurulu/Redaktionsbeirat: İlhan Selçuk (Başkan/ Vorsitzender), Prof. Dr. Emre Kongar (Berater), Orhan Erinç, Hikmet Çetinkaya, Şükran Soner, İbrahim Yıldız, Orhan Bursalı, Mustafa Balbay, Hakan Kara Baskı/Druck: Hürriyet A.Ş Zweigniederlassung Deutschland, An der Brücke 2022 D64546 MörfeldenWalldorf. Dağıtım/ Vertrieb: ASV Vertriebs GmbH (Der Verlag übernimmt keine Haftung für den Inhalt der erscheinenden Anzeigen) Dünya Kıyı Mirası listesinde bulunan caretta carettaların üreme alanı mahkemelik Çıralı da elden gidiyor Seri kopyalamaya geçmeyi planlayan İÜ, haftada 60 kuzu dünyaya getirmeyi amaçlıyor Zarife ve Oyalı’lar çoğalacak İstanbul Haber Servisi İstanbul Üniversitesi (İÜ) Veterinerlik Fakültesi tarafından iki ay önce kopyalanan Türkiye’nin ilk kuzuları Oyalı ve Zarife’nin ardından üniversite seri kopyalamaya geçmeyi planlıyor. Kopyalanan kuzulardan elde edilecek sütlerdeki proteinlerde ilaç sanayisinde kullanılacak. İÜ Veterinerlik Fakültesi Döllenme ve Suni Tohumlama Anabilim Dalı Öğetim Üyesi Prof. Dr. Sema Birler, gen teknolojisinde kullanılacak sütlerden protein elde edileceğini ve bu proteinleri insan sağlığına çok faydalarının olabileceğine dikkatleri çekti. Fare yılı için geri sayım... Çeviri Servisi Çin astrolojisine göre fare yılına girmek için gün sayan Çinliler ülkenin dört bir yanını fare posterleri ve oyuncaklarıyla donattı. 7 Şubat’ta başlayacak yeni yıl öncesinde tüm alışveriş merkezlerinin önü başkent Pekin’in en işlek caddelerinden olan Wangfujing’de olduğu gibi dev şişme farelerle, panolarla, mağazalar ise birbirinden farklı boy ve renklerde, ağırlıklı olarak da çizgi film ve çocuk kitaplarındaki sevimli fare karakterlerinin aksesuvarlarıyla dolu. Tabii, bu merkezlerde çılgın gibi alışveriş yaparak yeni yıl hazırlıklarını tamamlayan Çinlilerin evleri de! (Fotoğraf: AFP) ANTALYA Nesli tehlike altındaki caretta carettaların doğal yaşam ve üreme alanı olan Kemer’e bağlı Ulupınar köyünün en büyük mahallesi Çıralı’da, Doğal Hayatı Koruma Vakfı tarafından yapılan çevre düzeni değişikliğini amaçlayan planlar mahkemelik oldu. Dava dilekçesinde orman alanının daraltılacağı belirtilirken, zaman içinde plan değişikliğine gidilerek, muhteşem bir doğaya sahip olan Çıralı’nın, ticaret ve konuta açılabileceği endişesi dile getirildi. Doğal Hayatı Koruma Vakfı, Yanartaş’la uluslararası alanda da üne sahip olan ve Dünya Kıyı Mirası listesinde bulunan Çıralı’yı planlama yetkisini Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan aldı. 3.2 kilometrelik sahili olan, OlimposBeydağları Sahil Milli Parkı içinde, muhteşem bir doğaya sahip Çıralı için hazırlanan planlar mahkemelik oldu. Antalya Barosu, Ulupınar köylüleriyle birlikte vakfın hazırladığı 25 bin ölçekli Güneybatı Antalya Çevre Düzeni Plan Değişikliği, 5 binlik Koruma Amaçlı İmar Planı ve binlik uygulama planıyla ilgili olarak dava açtı. Üç planın yürütmesinin durdurulması ve iptali istemiyle Antalya Nöbetçi İdare Mahkemesi’ne açılan davada, planlamayla birlikte orman sınırlarının daraltıldığı, ormanın yapılaşmaya açıldığı, doğanın tahrip edildiği ve planların bölgeyi koruyamayacağı belirtildi. Çıralı’da yaşayan Zafer Sönmez, Kemal Özeren, Mevlüde Köker adına avukat Rumi Mercan ile Antalya Barosu Çevre İzleme Komisyonu Başkanı Tuncay Koç’un açtığı davanın bir diğer gerekçesini ise carettalar oluşturdu. Türkiye’nin ilk kopyalanan kuzuları Oyalı ve Zarife’yi dünyaya getiren İstanbul Üniversitesi Veterinerlik Fakültesi, seri üretimini yapacağı kuzulardan elde edilecek sütlerdeki proteinleri ilaç sanayisinde kullanılacak. dershanenin Bakıköy şubesi öğencileri biyoloji öğetmenleriyle birlikte kuzuları ziyaret ederek Prof. Dr. Sema Birler’den bilgi aldılar. ÇIPLAKLARA ÖZEL YOLCULUK BERLİN (AA) Almanya’da bir seyahat acentası, temmuzda yolcuların çıplak seyahat edebilecekleri turlar düzenleyecek. Özellikle eski Doğu Almanya’daki müşterilere hizmet veren ve merkezi doğudaki Erfurt kentinde bulunan tur operatörü “OssiUrlaub’’un Başkanı Enrico Hess, eski Demokratik Almanya Cumhuriyeti’nde çıplaklığın, en değerli tatil biçimlerinden birisi olduğunu belirterek “Artık bunu bulutların üzerine taşımak istiyoruz” dedi. 50 kişiyle sınırlı macera için “FKK” (Özgür Vücut Kültürü) tutkunları, kişi başı 499 Avro ödeme yapacaklar. Yetkililer, tüm yolcuların çıplak seyahat edeceklerini, ancak sadece uçağa bindiklerinde soyunabileceklerini belirttiler. H AFTADA 60 KUZU Birler, klonlama işlemlerine devam edeceklerini vurgulayarak bundan sonra transgen yöntemiyle dünyaya getirecekleri kuzulardan bir yıl sonra protein değeri çok yüksek süt elde edeceklerini söyledi. Elde edilen sütlerden de ayrılacak proteinin ilaç sanayiinde kullanılacağını ifade eden Birler, oluşurulan altyapı olanaklarıyla haftada 60 adet kuzu dünyaya getirebileceklerini dile getirdi. Bir ilaç firması arayışı içinde olduklarını belirten Birler, “Seri imalatın sonunda kuzuları otlatmak amacıyla bir de çoban alınacak” dedi. 85 milyon bilinmeyenli denklemi çözdüler ANKARA (AA) Bilkent Üniversitesi’nde görevli araştırmacılar, 85 milyon bilinmeyen içeren dünyanın en büyük bilişimsel elektromanyetik problemini çözerek bir dünya rekoruna imza attılar. Önceki rekorda da isimleri bulunan araştırmacıların son çalışmaları, savunma sanayiinde radar, uydu ve uzaktan algılama sistemlerinde çok daha ileri teknolojilerin geliştirilmesi aşamalarında da kullanılabilecek. Çalışma, daha az elektromanyetik dalga yaydığından insan sağlığına daha az zarar verecek cep telefonu, bilgisayar gibi cihazların yapımından, çok hassas tıbbi görüntüleme cihazlarının üretilmesine kadar pek çok alanda yenilikler getirecek. K UZULAR 20 KİLO OLDU İki ay önce sezaryanla dünyaya getirilen ve 20 kiloya ulaşan kuzuların her biri üniversiteye 250 bin YTL’ye mal oldu. İlk günlerde yalnızca bebek mamasıyla beslenen kuzular şimdilerde anne sütü, ot ve yem ile besleniyorlar. Kuzular hemen her hafta Avcılar kampusunda bulunan laboratuvarlarında Final Dergisi Dershanesi öğrencileri tarafından ziyaret ediliyor. Geçen haftalarda ise BİLİM İNSANLARI BAKTERİNİN YAPAY DNA DİZİLİMİNİ OLUŞTURDU DNA tamam, sıra hücrede WASHINGTON (AA) ABD’deki Venter Enstitüsü bilim insanları, ilk yapay organizmanın yaratılmasında önemli ilerleme kaydederek, ilk kez bir bakterinin sentetik genomunu (DNA dizilimi) oluşturmayı başardı. Sonuçları Science dergisinde yer alan araştırmaya katılan bilim insanları, bu DNA yapısının daha önce insan tarafından yaratılmadığını ve söz konusu basit bir organizma da olsa, genetik kodun yeniden yazıldığını belirtti. Bu buluşun, gelecekte, biyoyakıt üretimi, küresel ısınmayla mücadele ve ilaç üretiminde insanlığa büyük faydası olabileceği belirtiliyor. Araştırmayı yürüten Dan Gibson, “Bu bilim, için çok heyecan verici bir gelişmedir’’ değerlendirmesini yaptı. Gibson, bu araştırmanın, tamamıyla yapay bir organizmanın yaratılmasının üç aşamasından ikincisi olduğunu kaydetti. İlk aşamada, geçen yıl bir bakterinin DNA dizilimi bir başka bakteriye başarıyla nakledilmiş ve bu bakteri değişik bir tür haline gelmişti. Son aşamada, Venter Enstitüsü araştırmacıları, ürettikleri “Mycoplasma Genitalium” bakterisinin sentetik genomundan yapay bakteri hücresi üretmeyi deneyecek. Bu bakteri, yaklaşık 580 gene sahip, insanın DNA diziliminde ise yaklaşık 36 bin gen bulunuyor. ilan renkli ALLİANOİ’YE YOLCULUK İstanbul Haber Servisi Bergama’daki Allianoi Antik Kenti, yapımı tamamlanan ve 3 Şubat’ta içinde su tutulması planlanan Yortanlı Barajı’nın suları altında kalma tehlikesi ile karşı karşıya bulunuyor. Doğa Turizm, Atlas dergisi ve Doğa Derneği de Allianoi Antik Kenti’nin sular altında kalmaması için, 3 Şubat’ta “Allianoi’ye Sadakat Yolculuğu” düzenliyor. Yortanlı Çayı’nın kenarından çıkan kaynar su pınarları, alanın yüzlerce yıldır bir hamam olarak kullanılmasını sağlamış. Allianoi’ye son bakış niteliğindeki geziye katılmak isteyenler, Doğa Turizm’in “0212 252 56 76” numaralı telefonundan, www.dogaturkiye.com adlı internet adresinden bilgi alabilirler. Yeni Bond filminin adı kondu Çeviri Servisi Hayranlarının merakla beklediği 22’nci James Bond filminin adı belirlendi: “Quantum of Solace.” BBC’nin internetteki sitesinde yayımlanan habere göre yapımcı Michael Wilson, Bond karakterinin yaratıcısı İngiliz yazar Ian Fleming’in 1960’ta yayımlanan kısa hikâyelerinden birinin adını verdikleri film için,“Bu film 2006’da çektiğimiz ‘Casino Royale’den iki kat daha fazla aksiyon içerecek” dedi. Geçen kasım ayında İngiltere’deki Pinewood Stüdyoları’nda çekimlerine başlanan filmde Bond karakteri ni, bir öncekinde olduğu gibi İngiliz oyuncu Daniel Craig, “Bond kızı” karakteri Camille’i ise Ukraynalı Olga Kurylenko canlandırıyor. Marc Foster’ın yönettiği film kasım ayında vizyona girecek.