01 Haziran 2024 Cumartesi English Abone Ol Giriş Yap

Kısa Haberler antibiyotik var. Almanya Kiel'den araştırmacı Michael Schröder, Nature Immunology dergisinde yayımlanan araştırmasında, Psoriasin proteinin, mikroplarla temas eden cılt hücreleri tarafından üretildiğini buldu. Bu biyolojık antibiyotik özellikle Coli bakterilerine karşı uzman ve ellerde, ayaklarda, saç derisinde, koltuk altlarında ve yüz derisinde daha fazla var Cildimız her gün çok sayıda mikroorganizmayla temasta, ama burıa rağmerı çok ender durumlarda cildimizde enfeksiyona neden olabiliyorlar. Çünkü cildimiz mikroplara karşı çok sayıda savunma aracına sahip Bu araçlardan bazıları sürekli cıldin en üst tabakasında hazır bulunurken, keşfedilen antibiyotik gibileri de cildin mikroorganizmalarla temas etmesi halinde etkinleşiyor. bilim dünyasından alınan kan örneklerinden çocukların evlerı, okulları ve oyun oynadıkları alanlardan alınan tozlara kadar çeşitli veriler toplanıyor. Ayrıca söz konusu çocukların genlerı, bedenlerinden alınan kimyasallarveaileyapıları ile ılgilı bılgıler projedeki veri kaynakları arasında. 1948 yılında Massachusetts'de bir kasabanın sakinlerinden toplanan örnekler sonucunda, kalp hastalıklarının tedavisinde devrım nitelığındeki değişimin yaşanmıştı. Terörle mücadele konusuna özel önem veren ABD'nin bu ve benzeri ulusal projelere ayırdığı kaynaklarda ciddi anlamda kısıntıya gitmesi yüzünden gecikmelerin yaşanabıleceğine dikkat çekiliyor. Anhk dikkatimizi iç saatimiz belirliyor Önemli işlerinizi en verimli saatlerinızde yapın!.. Amerıkatı vc Kanadalı bilim adamları 84 kişi üze rinde yaptıkları bellek tcstinde, gün düz saatlerinin bellek üzerinde çok farklı etkileri olduğunu gördü. Ve böylece belleğin iyi işlemesinin, insanın biyoritmine bağlı olduğu belirlendi May ve ekibi ilk kez, biyoritmdenbılinçsizalgılamalargibi beyın süreçlerinin de etkilendığini buldu. Psychological Science dergisinde yayımlanan araştırmada, Cynthia May ve ekibine göre, insanın 24 saatlikritmini iç ve dış faktörler belirliyor. içfaktörlerı oluşturanlar Beden ısısında ve hormon düzeyinde değişimler, genlerdeki farklı etkınlikler. En önemli dış faktörler arasında ise en önemli etken gün ışığının mıktarı Biyoritmin her insanda farklı, bazı insanlar sabahları, bazıları ise öğleden sonra veya akşamları daha verimli çalışıyor 24 saatlik biyoritmin düşünce ve dikkat yetisi üzerinde etkili olduğu biliniyordu. Şimdi en verimli saatlerde bilinçli bellek çok iyi, bilinçsiz bellek daha zayıf çalışıyor. Düşünme ve dikkat yetisinin zayıfladığı saatlerde ise otomatik/bilinçsiz bellek daha iyi Göbek kordonu lösemi tedavisi için umut oldu Lösemi hastalarının tek umudu kemik iliği bağışıdır. Fakat her zaman uygun bir donör (verici) bulmak kolay olmuyor. Bu durumda göbek kordonu kanından elde edilecek kök hücreleriyle tedavi mümkün olabilecek. Uluslararası bir araştırmayla, yetişkın lösemi hastalarının bu Tedavi sonuçlarına göre kendı kemik ıliğiyle birebir örtüşen kemik iliği aktarılan hastalardaki iyileşme şansı cn yüksek Bu grupta hastaların üçte biri hayatta kalmış. Diğer ıki grupta ise hayatta kalma şansı %22 civarında Araştırmayı yöneten Mary Laughlin kök hucre terapisıni, kendilerine uygun kemik iliği bulamayanlar için biralternatif olarak görüyor. tür kök hücre tedavisinin çok etkili olduğu anlaşıldı. Araştırmacılar yaşları 1660 arasında değişen yaklaşık 500 hastanın tedavi sonuçlarını incelemişler. Hastalardan bazılarına göbek kordonu kök hücreleri, ikinci gruba kendi kemik iliğiyle bire bir örtüşen kemik iliği, üçüncü gruba ise kendi kemik iliğiyle önemli ölçüde örtüşen kemik iliği aktarılmış Çocuklara daha sağlıklı bir gelecek Çocukların sağlıklı gelişimlerinin önündeki cngellerı asgariye indirmeyi amaçlayan 2.7 milyar dolarlık dev bir projı, ABD Ulusal Çocuk Araştırmaları Merkezi hayata geçirıyor. Biyoloji ve çevre arasındaki karşılıklı etkileşimin hasta Balda kanser önleyici madde Yeni bir araştırmayla bal ve an zehrinde, tümör gelişimini engelleyen maddelerin bulunduğu saptandı. Bu maddeler kansere önlem olarak da kullanılabılecek. Bal ve an zehrinin farelerde kanserli tümörlerin gelişimini ve me Felce karşı sıvı plastik Bel omurları hasarlı olan köpeklere sıvı plastik aşılandı. Dört köpekten biri yeniden yürümeye başladı. Birçok kazada olduğu gibi plastik terapısinin de zamanında uygulanması önemli. Sıvı plastik bel omuru yaralanmasından sonraki 72 saat içinde uygulandığında sinir hücreleri onarılmayacak hasarlar Sıvı plastik sayesinde felçli köpeklerin %75'i yeniden normal yaşama dönmüş dan korunmakta. Bu korunma altında nöronlar kendi kendilerini onarabilirler ki bu da felci önlemekte diyor Purdue Üniversitesi'nden Richard Borgens, Journal of Neurotrauma dergisinde. Araştırmacı yaşları iki ile sekiz arasında değişen ve bel omuru zedelenmesi yüzünden belden aşağısı felç olan 19 köpeği tedavi etmiş. Köpeklere steroid aşısı, fizyoterapi ve bel omuru etrafındaki kemik kıymıklarının ameliyatla temizlenmesi gibi standart terapinin ardından sıvı polietilenglikol (PEG) uygulanmış. Köpeklerin iyileşmesini, Borgens örneğin hareket ihtiyacı, ağrıları algılama ve sinir uyarılarının iletimi gibi kriterlere göre değerlendirmekte. Sıvı plastikle tedavi edilen köpekler sadece standart terapiyle tedavi edilenlere göre çok daha hızlı iyileşmişler. Köpeklerin yarısından fazlası sıvı plastik tedavisinden iki hafta sonra ayakta durabiliyor veya yürüyebiliyor diyor bilim adamı. Köpeklerin bırçoğunda üç ile beş gün içinde önemli bir iyileşme izlenmiş ve neredeyse %75'i yeniden normal yaşama dönebılmişler. PEG'in sinir hücreleri üzerindeki etkisi kesin olarak bilinmese de sıvı plastigin, normalde yaralı hücrelere sızarak şişmelerine, dolayısıyla da hücre zarını zayıflatan suyu katılaştırdığını tahmin edilmekte. Aynı yöntemin insanlarda da uygulanabilmesi için yeni araştırmaların yapılması gerekiyor. Ama polimerin bazı ilaçlarda bulunuyor olması, klinik araştırmalardaki kullanımını kolaylaştıracak. 926/4 18 Aralık 2004 Cildimizde doğal antibiyotik var Derımız üzerinde, Escherichıa coli bakierisini öldüren doğal bir lıklarda ve gelişim bozukluklarındaki oynadığı rol belirlenecek. Uzmanların özel olarak ilgilendikleri alanlar ise aşırı şişmanlık, zihinsel hastalıklar ve hamilelıkte ortaya çıkan gelişim bozuklukları 100 bın çocuk üzerinde yapılan araştırmalar doğrultusunda annelerden hamilelık öncesinde