13 Haziran 2024 Perşembe English Abone Ol Giriş Yap

Nükleer Tıp Alternatif Tıp AKUPUNKTUR üzerine büyük araştırmanın sonuçları Almanya'daki sağlık sigorta kurumları hastalann yararlanmak istediği akupunkturun iğne ile tedavi sonuç verip vermediği konusunda büyük bir araştırmayı gerçekleştirdi. Sonuçlar: Akupunkturun iğneleri gerçi işe yarıyor fakat iğnelerin nerelere batırıldıkları önemsiz! 'Llkemiz dahil dünyanın çoğu ülkesindc kullanılan çin tıbbının çok önemli bir I parçası olan akupunktur tedavisinin yararlılığı üzerine Alman sigorta V / kuruluşları Gerac adı verilen bir araştırma ("Cernıan acupunctıır trials") gerçekleştirdi. Bu araştırmanın akupunktur konusunda dünyada yapılan en kapsamlı bilimsel araştırma olduğu belirtiliyor. Spiegel dergisi (Spiegel 44/2004) bu araştırmanın sonuçlarını yayımladı. Bırincı grup hastaya Çin'deki özgün akupunktur tedavisi, ikinci grup hastaya "rasğele" batırılan akupunktur iğneleriyle tedavi, üçüncü grup hastaya da standart tedavi uygulandı. 1) Kronik sırt ağrısı ve diz ağrısına yönelik tedavi: Bu alanda uygulanan akupunktur tedavisi standart tedavilerden çok daha etkili oldu, ama ilgiııç bir sonuç elde edildı: rasgele iğneli akupunktur tedavisinin özgün akupunktur tedavisi kadar etkili olduğu görüldü. Yani buna göre, iğnelerin batırıldığı yerler önemsiz! 2) Bel ağrısına yönelik olarak 6 ay süren ilaç tedavisi ve 1015 saat süren masaj veya jimnastik tedavisi sonucunda hastaların sadece dörtte biri ağrılarından kurtuldu. Buna karşılık 1015 seans süren gerçek akupunktur tedavisinde başarı oranı %50 oldu. Fakat bel ağrısında da rasgele uygulanan iğne batırma tedavisi, neredeyse "gerçeği" kadar başarılı sonuç verdi. Nitekim NilsGöran Larsson (sağda) farelerin yaşlanmasının mitokondriyalarda belirlendiğini gözlemledi. man kanıtlayamadı. lerin dahil olduğu üçüncü bir hipotezden yana tavır alıyorlar: Hücre bıleşenlerini ayrıştıran serbest radikaller. İsveçli araştırmacı, deneyler sırasında mutant farelerde oksidan molekül oranının arttığının belirlendiğini, mitokondriyal ÜNA'da meydana gelen değişimlerin de bunu tetikleme olasılığının göz ardı edilmediğini ifade ediyor. YAŞLANMA SÜRECİ Denham Harman'ın teorisini kanıtlamak amacıyla İsveçli araştırmacı ve ekibi, mitokondriyayı kendi DNA'sının değişimini hızlandırmaya zorladılar. Bunun için de genomdaki hataları düzeltmekle yükümlü DNA polimerazını değişime uğrattılar. Bunu yaparken de onarnıa kapasitesini sınırladılar. Sonuçta, aynı yaştaki normal farelere kıyasla mutant farelerin mitokondriyal DNA'larındd beş kat daha fazla miitasyon bırikti ve yaşlanma süreci başladı. Böylece mitokondriyanın yaşlanma sürecindeki rolü kanıtlanmış oldu. Bundan sonra yapılması gereken ise mitokondriyal genomdaki değişimlerin kaçınılmaz son olan yaşlanmaya götüren nıekanizmalarını incelemek. Bu konuda da araştırılması gereken pek çok alan var. NılsC.öran Larsson mutasyonların enerji üretimınde azalmaya yol açabileceğini ve bunun da farelerin erken yaşlanmasına neden olabileceğini ifade ediyor. Nitekim, araştırmacılar mutant farelerin kalp mitokondriyalarında enerji üreten proteinlerin varlığını kanıtladılar. Peki fareleri yaşlandıran tek etkeıı bu ınu? Bilinmiyor... İkinci hıpotez ise şu: Paul Hasty mitokondriyal DNA'daki değişimlerin hücre intiharı fenomeninde etkisini gösterebileceğini ifade ediyor. Nitekim, mitokondriya hücreleriıı programlanınış dlımni olan apoptozda kilit rol oynuyor. İntihar işareti aldığında zarı değişip hücreyi öldürecek proteinleri salgılıyor. Ancak NilsGöran Larsson ve ekibi son yıllarda sıklıkla incelenen kimyasal element SONSUZ GENÇLİĞİN KAYNAĞI MI? Serbest radikallere özel bir önem vermek son derece doğal çünkü mitokondriyalar hücrede bu elementlerin başlıca kaynağını oluşturuyor. Az miktarda salgılanan bu radikaller enerji üretimini .sağlayan kimyasal tepkimelerin doğal alt ürünleri. Ancak bu tepkimelerdeki herhangi bir dengesizliğin serbest radikallerde aşırı üretime yol açtığı belirlendi. Bunlar mitokondriyaların çeperinden içeri sızarak hücre bileşenlerine saldırıp yaşlanmayı tetikleyebiliyorlar. Yaşlanmanın başlıca sorumlusu olarak serbest radikaller görülüyor. Ister insan i.ster hayvan ya da maya ve sinek gibi diğer organizmalarda olsun bunların oranları yaşla beraber artıyor. Öte yandan bilim adamları, mitokondriyalar yaşlanmanın sorumlusu olduğuna göre bunlar aracılığıyla genç kalma düşünün de gerçekleşebileceği olasılığmı göz ardı etmiyorlar. Bu nedenle şimdi de, daha geç yaşlanan fare ırkı yaratmak uzere mitokondriyal genomun koruma derecesini artırmaya çalışıyorlar. Science et Vie/Ekim 2004 Çeviri: Anahid Hazaryan 926/17 18 Aralık 2004 ÇOK SAYIDA YÖNTEM VAR Dünyada çok farklı akupunktur geleneği sürüyor. Japon akupunkturunda Çin akupunkturuna kıyasla çok daha etkili Kas giiçlendirme egzersizleri: Standart terapiler uyarılar elde ediliyor. neden bu kadar başansız? Batı'da "Geleneksel Çin Tıbbı" ve akupunktur olarak öğretilen yöntemlerin gerçek akupunktur geleneğinden çok uzak olduğu belirtilmekte. Ve bütün bu çeşitler arasında hangi yöntemin en iyisi olduğu saptanamıyor. Çıkan sonuç: Hastaya zarar vermediği sürece akupunktur türü önemsiz. Alman araştırmasından çıkan sonuca göre, sadece iğne batırılmasının önemli olduğu olduğu, insan bedeninin meridyenleri üzerine leorilerin ve "elementlerin dengesi"nin olayın felsefı boyutuyla ilgili olabileceği belirtilmekte. Ağrı araştırmaları, cilde batırılan iğne ile, ağrıyı önleyebilecek ııyarı maddelerinin salgılandığını gosterdi. Boclıum Üniversitesi ağrı uzmanı Michael Zens, girişimsel tedavilerin doktor ve hasta arasında geçen bir mahremiyet olduğunu dolayısıyla da daha çok ağrı terapilerinde çok etkili olduğunu söylüyor. Son araştırma akupunktur uzmanlığını da tartışmaya açacağa benziyor. Çünkü en iyi eğitimi almış uzmanların daha başarılı olduğu kanısı yeni sonuçlarla geçerliliğini yitirmiş oldu. Nilgun özbaşaran Dede