16 Haziran 2024 Pazar English Abone Ol Giriş Yap

Giindem TÖBİTAK Sarmal Içinde Fethullahçıların Aksiyon dergisinde yayımlanan ve bilimle ilgili baştan sona sahte iddialarla dolu "TÜBİTAKyaratılış konusunda üç maymunu oynuyor" başlıklı yazı, dinci ve şeriatçıların nasıl bir TÜBİTAK istediklerine iyi bir örnekti. Fethullahçıların yazısında büyük bir pervasızlıkla bilim adına yalanlar ileri sürülmekte: BİLİM KARŞITIHEZEYAN "Amerikan bilim adamlarının desteğiyle ortaya konan yaratılış teorileri de olanca gücüyle evrim teorisine karşı bilimsel deliller ortaya koyuyor. Nanoteknoloji, moleküler biyoloji gibi alanlarda yaşanan hızlı değişim ve teknolojik gelişmeler asırlık teorileri bir bir raflara kaldırıyor (??!).. Bilimsel objektiflik yerine önyargılarla beslenen tartışmaların tam ortasında durması gereken bilim kuruluşlarından ise herhangi bir ses çıkmıyor... saygın bilim çevrelerinin şiddetle reddettiği evrim teorisi ve bunun yanlışlığı ile ilgili binlerce makale yayınlanıyor. Ancak Türkiye'nin bilim ve teknik konularında referans kuruluşu Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu bünyesinde basılan yayınlar bu anlamda imtihanı pek de geçemiyor. Kurum bünyesinde bugüne kadar gerçekleştirilen 165 bilimsel yayından 10 tanesi doğrudan evrim teorisini ve Darvvin'in fikirlerini anlatıyor... Kurum yayınlarının tarihi boyunca yaratılış teorilerinin ele alındığı sadece iki makale bulunurken, 'Allah' hiçbir makalenin konusu ve içeriğinde yer almıyor... ateist ideolojiye dayanak olan evrim teorisine çarpıcı şekilde fazla yer verilmesi özellikle TÜBlTAK'ın son 10 yılında yoğunlaşmış. Oysa bilim adamları TÜBlTAK'ın bilimsellirjini yani objektifliğini koruması için hiç olmazsa evrim teorisiyle ilgili karşı teorilere eşit miktarda yer verilmesini istiyor.." NESNELLİK ÇÖPE 0 "bilim insanlarının" kimler olduğu konusunda da ipuçları varyazıdai... Bilimin, tanrının varlığını veya yokluğunu kanıtlamak gibi bir konusu veya derdi olmadığını kavramaktan uzak mı bu insanlar? Hayır değil.. Ama şundan rahatsızlar: Bilim, tanrının varlığını kabul ettiğini ilan ederek araştırmalarını yapsın.. Bilimi, dinselleştirme politikası.. 0 zaman bilimi, nesnelliği çöpe atmak gerekiyor.. Fethullahçılar ve şeriatçılar, bilimi, bilimsel düşünceyi çarşaflamanın, türbanlamının peşinde koşuyor.. Kendi inançlarından ayrı bir düşünce sisteminin varlığından müthiş rahatsız, vargüçleriyle bağımsız düşünce sistemini ortadan kaldırmanın peşindeler. tıpkı bütün diğer herşey gibi.. Bilimin belkemiği Evrim Teorisi'dir. Bütün biyoloji, fizik, kimya, paleontolojinin temel dayanaklarını Evrim Olgusu oluşturuyor.. Evrim Teorisini veya olgusunu çekip alın, geride hiç bir şey kalmaz, büyük bir yığıntıdan başka... DOĞRU YOLA ÇAĞRI Yukarıda özünü alıntıladığımızyazının, Başkanvekili Nüket Yetiş'i de "doğru yola getirme" amacına yönelik olduğundan şüphe mi var? Nüket Hanım, Fethullahçıların, evlerin altından bedava atılarak yüksek tirajlara ulaşan Zaman gazetesinde yayımlanan söyleşide, Bilim ve Din ilişkisi konusunda bir soruya, bilimin tarafsızlığından söz etmişti. Şimdi, Fethullahçılar bu yazıyla Nüket Hanım'a doğru yolu gösteriyor! Doğru yol nedir? Dinciler özetle şöyle diyor: Yahu TÜBİTAK'ta bu kadar operasyon yapıldı, ama TÜBİTAK hâlâ bilimle falan uğraşıyor, araştırma fonlarından "tanrının varlığını", dinin önemini, bilimin büyük birpalavra olduğunu, aslında evrende herşeyin zeki bir beyin tarafından gerçekleştirildiğini, tanrı dışında bir gerçeği aramanın beyhude olduğunu gösterecek projeler geliştirmiyor, yayınlar yapmıyor, çocuklarımızın kafasını yıkamıyor ve bu konuda bir fon oluşturmuyor.. Şeriatçılar, dinciler diyor ki, TÜBİTAK evrim kuramına savaş açsın! Kurumun yayımladğı kitaplara bakıyorlar ve yaygarayı koparıyorlar: Evrimle ilgili 10 kitap var, ama yaratılışçılık konusunda hiç birkitapyok! İŞARETFİŞEĞİMİ? Acaba Fethullahçılar şimdi TÜBİTAK'daki operasyonun ikinci ayağının başlaması için bir işaret fişeği mi attılar havaya? En azından, TÜBİTAK'ta hâlâ nesnel bilimden bahsedilmesinden hiç memnun değiller. Bu memnuniyetsizliklerini bakalım ne derece ve hangi yoğunlukta TÜBİTAK'a taşıyacaklar.. Sayın Yetiş ne yapacak? Bugüne kadar görevindeki başarılı çalışmalarından ötürü kendisine teşekkür mü edilecek, yoksa durumun, koşulların vezamanının kendisine yükleyeceği yeni sorumluluklar ışığında, ikinci operasyona mı soyunacak? (*) Dinciler, tarikatçılar, Nüket Hanım'ı giderek sıkıştırıyorlar... Onu, "gerçek saflara" çağırıyorlar.. Dananın kuyruğu kopar mı kopar.. Gelecek Cumartesi yeni bir dergide buluşmak umuduyla.. (*) TÜBlTAK'ın genel duyuru listesine (Aysen Ozgentas <[email protected]) adresinden gonderilen biryazıda şöyle deniyordu: "Times Dergisi'nin ABD baskısında yer alan /inanc Geni/ başlıklı makaleye ilgi duyup, Derginin bu sayısını satın almak isteyenlerin 2 Kasım 2004 saat 12.00'ye kadar [email protected] adresine mail göndermeleri gerekmektedir. Bilginize sunulur." Duyuru listesine herhalde TÜBİTAK'ın politikaları dışında bir mesaj göndermek mümkün olmasa gerek.. TÜBlTAK'ın iki arada bir derede olduğu görülüyor. [email protected] CBT Internet adresı wwwcumhuriyet.com.tr Cumhuriyet BİLİMTEKNİK • No: 960 13 Ağustos 2005* tmtiyaz sahibi:Yedi Mayıs Habeı Ajansı Basın ve Yayıncılık A.Ş. adına İlhan Selçuk . Genel Yayın Müdürü: İbrahimYıldız Yayın Danışmam: Orhan Bursalı • Sorumlu Müdür: Mehmet Sucu GorselYönetmen: Tüles Hasdemir • Baskı: Ihlas Gazetecıhk A.Ş. 39 Ekım Cad. No:23YenıbosnaIst. İdare Merkezi veYazışma adresi: Türk Ocağı Cad. No: 39/41 Cağaloğlu, 34334 tstanbul. Tel: (212) 512 05 05 • Faks: 0212513 85 95. Cumhuriyet Reklam Yerel Sürelı Yayın: Tel: 0212 512 47 78 960/313 Ajjustos 2005