20 Mayıs 2024 Pazartesi English Abone Ol Giriş Yap

BİLİM DÜNYASINDAN K I S A ŞİŞMANLIKTAN BAKTERİLER DE SORUMLU Beden ağırlında bağırsak florasının da etkili olduğu anlaşıldı. Amerikalı araştırmacılar, şişman insanların bağırsağında normal kilolu kişilere göre daha farklı bir bakteri bileşiminin bulunduğunu kanıtladılar. Washington St. Louis Üniversitesi’nde Peter Turnbaugh yönetiminde çalışan ekip, Nature dergisinde, bağırsak florasının bu yüzden şişmanlık terapisinde dikkate alınması gerektiğini vurguluyor. Bağırsak bakterilerinin önemli bir kısmı iki büyük kökten birisine dahildir. Firmicutes veya Bacteroidetes. Turnbaugh’un ekibi genetik incelemelerden sonra aşırı kilolu insanların bağırsak florasında daha az Bacterodetes bakterilerinin bulunduğunu saptadı. Şişman insanlar diyete başlayınca bu bakteri oranı da artıyor. Bilim adamları farelerle yaptıklara deneyler sonucunda da bu konuda bir açıklama getirebildiler. Buna göre şişman farelerdeki bağırsak bakterileri besinlerden daha fazla enerji alıyorlar. Şişman farelerin bağırsak florası, normal kilodaki farelere aşılandığında bedenlerindeki yağ oranı arttı diyor araştırmacılar. Anlaşıldığı üzere bağırsak bakteriler en az hareket etmek ya da kalori alma kadar önemli bir rol oynamakta. Şişmanlık tedavisinde bu yüzden bakteri bileşimindeki bir manipülasyonun işe yarayacağı sanılmakta. H A B E R L E R tirdi. Aileden iki kişi daha ölümcül grip virüsünü taşıyor Dünya Sağlık Organizasyonu’nun (WHO) haberine göre H5N1 virüsünü taşıyan diğer aile fertleri, ölen kadının 15 yaşındaki kız kardeşi ve 26 yaşındaki erkek kardeşi. Geçen yılın Şubat ayından bu yana Mısır’da sekiz kişi yaşamını yitirdi. Hayatını yitiren kadın ve virüsü taşıyan kardeşleri 30 kişilik aileleriyle Kahire’nin kuzeyindeki Gharbija bölgesinde yaşıyorlardı. Yetkililer bu insanların çok sayıda kaz beslediklerini ve bu kazlardan da üçünün kısa bir süre önce öldüğünü söylüyorlar. Ateşlenen ve solunum zorluğu çeken 30 yaşındaki kadın 17 Aralıkta hastaneye kaldırılmıştı. ha az 8oxodg maddesi saptanmış. Araştırmacılar bununla birlikte yine de iyileştirici etkinin ne şekilde işlediğini bilemiyorlar. 6.6 MİLYAR KİŞİ OLDUK Son bir araştırmaya göre yeni yılın ilk gününde 6.6 milyar kişi olduk. Bilim adamlarına göre istatistiksel olarak dünyaya her saniye başı 2.6 kişi geliyor. Bu bir haftada 1.5 milyon, yılda ise 80 milyon kişi demek. Dünya nüfusu altı yıl içinde yedi milyara aşacak diyor bilim adamları. Hesaplara göre dünya nüfusu son yüz yıl içinde ZEYTİNYAĞI KANSER RİSKİNİ DÜŞÜRÜYOR Danimarkalı bilim adamları, düzenli olarak tüketilen zeytinyağının kanser riskini düşürdüğünü buldular. Araştırmaya, yaşları 2060 arasında değişen 182 sağlıklı erkek katılmış. Beş Avrupa ülkesinden gelen erkeklerin bir kısmı iki hafta boyu bir zeytinyağı kürü yaptıktan sonra araştırmacılar, hücrede meydana gelen bozukluklar için bir gösterge olan "8oxodg" oranını ölçmüşler. Böylece bu deneklerde, zeytinyağı tüketmeyenlere kıyasla ortalama olarak %13 da Arkeoloji neredeyse dörde katlanmış. Halihazırdaki nüfus artışının %98’i gelişmekte olan ülkelerde yaşanıyor. Bugüne kadar dünya üzerinde neredeyse 107 milyar insan dünyaya geldi. Günümüzdeki dünya nüfusu, bugüne kadar doğan tüm insanların sadece %6’sı kadar. KÖTÜ TASARLANMIŞ WEB SAYFALARI ÇILDIRTIYOR AVRUPA’NIN EN BÜYÜK DİNOZORU Ağırlığı sekiz filin toplan ağırlığına eşitti ve bir basketbol salonuna bile sığamayacak kadar uzun olmalıydı diye tarif ediyorlar İspanyol bilim insanları Avrupa topraklarında bugüne dek bulunan en büyük dinozoru. Tahminlere göre dev havyan 48 ton ağırlığındaydı ve uzunluğu 30m’yi geçiyordu. İspanyol paleontolog Luis Alcalá yönetiminde çalışan araştırma ekibi, dev dinozor fosilini aslında 2004 yılında incelemeye başlamıştı ama şimdi Science dergisinde (Sayı 314, s.1925) ayrıntılı bir yazı sunuldu. Otçul Turiasaurus riodevensis dinozorunun fosilleşmiş kemikleri İspanya’nın doğusundaki Teruel bölgesinde bulunmuş. Bu kadar büyük dinozorlar bugüne kadar daha çok Amerika ve Afrika’dan biliniyordu. Turiasaurus, yaklaşık olarak 150 milyon yıl önce yaşamıştı ve karadaki en büyük hayvanlardan biriydi diye tahmin ediyor bilim adamları. Dev dinozorun cüssesi Güney Amerika’da bulunan Argentinosaurus ile karşılaştırılmakta. Bu hayvanın 40m uzunluğunda olduğu sanılıyor. Alcalá ve ekibinin bulmuş olduğu üst kol kemiğinin (Humerus) boyu 1,79m, yani yetişkin bir insan boyu kadar. Science dergisindeki yazıda ön bacak kemiğinin de 3.50 m. olduğundan söz edilmekte. Hayvanın en büyük parmak kemikleri ise bir futbol topu büyüklüğünde diyen bilim adamları buluntu yerinde ayrıca kafatası, üst baldır kemiği ve kürek kemiğine ait kalıntılarla birlikte çok sayıda diş de bulmuşlar. Alacá ve arkadaşları buluntu yerinde başka yeni sürprizlerle karşılaşmayı bekliyorlar. İngiltere’deki Sosyal Sorunlar Araştırma Merkezince (SIRC) 2500 kişiyle gerçekleştirilen bir araştırma, CBT1034/4 12 Ocak 2007 KUŞ GRİBİ YİNE ÖLDÜRDÜ Kahire Sağlık Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre geçen Pazar (24.12.06) 30 yaşında bir kadın H5N1 virüsü yüzünden yaşamını yi kötü tasarlanmış web sayfalarının, kan basıncının yükselmesine, terlemeye ve öfke nöbetine neden olduğunu ortaya koydu. Mouse Rage sendromu olarak adlandırılan rahatsızlık yüzünden İnternet kullanıcıları, bazı durumlarda bilgisayar faresini fırlatabiliyor hatta bağırma nöbetleri geçirebiliyorlar. Bilim adamları tüm İnternet kullanıcılarının er veya geç muhakkak bu rahatsızlığa yakalanabileceklerini söylüyorlar. Mouse Rage sendromun