01 Haziran 2024 Cumartesi English Abone Ol Giriş Yap

Resimlerle 2011 KAYIP KURBAĞA BORNEO’DA BULUNDU Bilim, Borneo’da yaşayan gökkuşağı kurbağasını ilk kez 20.yüzyılın başlarında siyahbeyaz bir resimden tanıma fırsatını yakalamıştı. Aradan 87 yıl geçtikten sonra bilim insanları geçen yılın sonlarında Malezya ve Endonezya Borneo’sunu ayıran sırtlarda yetişen ağaçların üzerinde bu amnel pozitif duygudurumunu, sosyal yaşamını ve arzuladıkları yer ve nesnelere erişim becerilerini değerlendirmeleri istendi. En mutluları olarak belirlenen orangutanların, araştırmadan hemen sonraki 7 yıl içinde ölme olasılıkları diğerlerinden %42 daha düşük bulundu. Bilim insanları orangutanların tıpkı insanlarda olduğu gibi, daha az stresli oldukları ve daha az sağlık sorunu yaşadıkları için daha uzun yaşadıklarını tahmin ediyor. tekrarlandı ve her seferinde köpekler mukozanın kime ait olduğunu yüzde yüz doğru bildi. İSPİNOZLAR EŞLERİNİ NİÇİN ALDATIR? Bazı kuşlar mutlu olduklarında neşeyle öterler, ancak erkek zebra ispinozu, daha önce hiç karşılaşmadığı dişi bir ispinoza serenat yaptığı zaman onunla çiftleşmek istiyor demektir. Eğer dişi kuş da erkeğin ötüşüne ötüş ile karşılık verirse onun da bu işte gönlü olduğu anlaşılır. Ancak bu tip ilişkiler dişilerden çok erkekler için anlamlıdır. Çünkü erkekler, tek eşli yaşamlarının dışında çiftleştiği zaman genlerini daha geniş ve daha uzak bir alana yaymış olur. Ancak zina! işlemiş olan dişi kuş genlerini daha uzağa taşımış olmaz. Ayrıca yasal eşin dışındaki babalar yavruların bakımına yardımcı olmaz. Peki bu durumda dişi ispinozlar niçin eşlerini aldatır? Kur yapma konusunda binlerce ispinoz çifti üzerinde son yapılan bir araştırma, farklı dişilerle çiftleşmeye düşkün bir babaya sahip yeni doğan dişi yavruların da birden fazla erkekle çiftleşmeye daha yatkın olduğunu ortaya çıkarttı. Proceedings of the National Academy of Sciences’ta yayımlanan araştırma, bunun nedenini şöyle açıklıyor: Bazı erkekler, birden fazla dişi ile birlikte olma eğilimine yol açan bir gen taşıyor ve erkek bu geni erkek veya dişi yavrularına geçirmek için elinden geleni yapıyor. UZAYDA ÇARPIŞMANIN YARATTIĞI GÜZELLİK fibiklerden üç adet daha buldu. Samba Irmağı Kurbağası olarak da bilinen ve Latince adı Ansonia latidisca olan amfibiler, Uluslararası Doğa Koruma Birliği’nin Kırmızı Listesi’nde yer alıyor. Bu da yerel koruma yasaları çerçevesinde korunmasının garanti altına alınması anlamına geliyor. Conservation International (CI) tarafından duyurulan keşif, en fazla aranan 10 kurbağa türünden en azından birinin bulunmuş olduğunu gösteriyor. Geçen Ağustos ayında CI küresel bazda bu 10 amfibik hayvanı arama programı başlatmıştı. Dünyada çarpışmalardan genellikle güzel bir sonuç çıkmaz. Ancak uzayda durum farklıdır. Japonya’daki astronomlar, Yay Takımyıldızı’nın içindeki Trifid isimli en iyi tanınan bulutsunun (nebula) güzelliğini iki toz ve gaz bulutunun arasındaki çarpışmaya bağlıyor. Dünya’dan 7000 ışık yılı uzakta yer alan Trifid Nebulası’nda barış işaretine benzeyen üç adet koyu renkli toz hattından oluşan kırmızı bir bölge vardır. Bunları birleştiren bölge ise mavidir. Şili’deki bir teleskopu kullanan astronomlar, Doppler kaymalarını ölçerek Trifid’in içindeki gazın hızını hesapladılar. Astrophysical Journal’ın gelecek sayısında yayımlanacak olan araştırmada, iki gaz bulutunun Trifid’in kırmızı bölgesinde 1 milyon yıl önce bir çarpışma yaratmış olduğu tahmin ediliyor. Böylece gaz sıkışıp, çökerek yeni yıldızlar yaratmış olabilir. Bu yeni doğan yıldızlardan biri olan HD 164492, o kadar sıcaktır ki, çıkarttığı radyasyon elektronları protonlardan kopartarak ayırır. Bu ikisi yeniden birleştiği zaman elektronlar resimde görüldüğü gibi kırmızı bir ışık yayar. Yeni yıldız belki de gelecekte bir süpernova gibi patlayabilir. AKILLI KUŞLAR ŞEHİRLERDE YAŞAR Büyük kuşların niçin şehirlerde yaşamayı seçtiğini artık bilim açıklayabiliyor. Araştırmacılar ilk kez şehirlerde yaşayan kuş türlerinin kırsalda yaşayan kuşlara göre daha büyük bir beyne sahip olduğunu keşfetti. Bu da kuşların doğal olmayan ortamlara daha geniş bir uyum sağladıkları anlamına geliyor. 82 kuş türünün beyin hacimlerini (vücut boyutlarına göre düzeltilmiş) ölçen bilim insanları, her bir grubun Avrupa’nın 12 farklı şehrindeki üreme yeteneklerini de karşılaştırdılar. Sonuçta büyük beyin ile şehirde yaşam becerisi arasında çok güçlü bir ilişki olduğu ortaya çıktı. Biology Letters isimli dergide yayımlanan araştırma, bu sonuçların şehirlerde yaşayan diğer omurgalılar için de geçerli olduğunu ortaya koyuyor. DİŞİ CIRCIR BÖCEKLERİNİN KULAKLARI DELİK Çiftleşmek için özel bir çağrı sesi çıkartan yalnızca kuşlar ve maymunlar değildir. Cırcır böcekleri de eş ararken kendilerine özgü bir ses çıkartır. Minik ağaç cırcır böceğinin (Oecanthus henry) erkeği, sıcaklık değiştikçe çıkarttığı sesin ritim ve tonunu değiştirir. Örneğin yavaş ve düşük perdeden hızlı ve yüksek perdeye geçebilir. Peki dişi cırcır böceği sıcak bir günde nasıl eş bulacak dersiniz? Bilim insanları lazer ışığından yararlanarak dişi cırcır böceğinin kulaklarının içini inceledi; frekans düzeylerine ve tonlarına verdikleri tepkiyi anlamaya çalıştı. Titreşimanalizi yazılımından yararlanan bilim ekibi, dişilerin erkeğin 2.54.5 kHz aralığındaki çağrısına kulaklarını uydurmak yerine, 0.520kHz aralığındaki tüm seslere kulak verdiklerini keşfetti. Bu şekilde dişiler, hava sıcaklığının ne kadar yükseldiğine bakmaksızın, potansiyel eşlerinin izini sürebiliyor. POLİS KÖPEKLERİ TEK YUMURTA İKİZLERİNİ KOYU RENKLİ KAPLUMBAĞALARDAN AYIRT EDEBİLİYOR SAKININ! Tek yumurta ikizlerinden birinin suç işlemesi durumunda, hangisinin gerçek suçlu olduğu konusunda DNA testleri ile güvenlik güçlerini aldatabilirler. Ancak tüylü adli tıp uzmanları adaleti yerine getirme konusunda DNA testlerinden daha güvenilir sonuç verebiliyor. Son yapılan yeni bir araştırmada, bilim insanları tek yumurta ikizlerinden ve çift yumurta ikizlerinden oluşan iki grup çocuğun yanaklarının içinden aldıkları mukoza örneklerini cam kavanozlara yerleştirdiler. Daha sonra polis örgütüne bağlı on Alman kurt köpeğine bu kavanozları koklattılar. Deney tam on iki kez Mutlu insanlar daha uzun yaşar. Bunun orangutanlarda da geçerli olduğu anlaşılıyor. Biology Letters isimli bilim dergisinde yayımlanan son yapılan bir araştırmada, hayvanat bahçelerinde yaşayan 184 orangutanı incelendi. Bunun için hayvanat bahçesi görevlilerinin dört maddelik bir testi cevaplandırmaları istendi. Görevlilerden orangutanların ge Derleyen: Reyhan Oksay CBT 1295/ 13 13 Ocak 2012 MUTLU ORANGUTANLAR DAHA UZUN ÖMÜRLÜ Bundan böyle yolunuzun üzerine bir kaplumbağa çıkarsa kabuğunun rengini kontrol edin. Eğer kaplumbağanın kabuğu üzerinde koyu renkli lekeler varsa hayvanın açığından geçmenizde fayda var. Araştırmacılar iki erkek Hermann kaplumbağasını bir çukurun içine yerleştirdikleri zaman kabuğunun üzerinde koyu renk lekeler olan kaplumbağanın kavgaya daha hazır olduğu görüldü. Ayrıca bu kaplumbağalar düşmanlarına yaklaşırken de daha cesur hareketlerde bulunuyorlar. Renk ve saldırganlık genetik olarak birbiriyle bağlantılı olabilir. Başka bir deyişle bu iki özelliği tek bir gen veya bir gen grubu yaratıyor olabilir. Veya kabuklarındaki koyu renkli lekeler daha fazla güneş ışığı emdiği için vücut sıcaklıkları yükselebilir. Bu da kavga etmek için daha fazla enerjiye sahip olmaları anlamına geliyor.