02 Haziran 2024 Pazar English Abone Ol Giriş Yap

SON ARAŞTIRMALAR ATALARIMIZ SANILANDAN DAHA ÖNCE ALET KULLANMAYA BAŞLAMIŞ Yeni bulgulara göre insanoğlu 3,4 milyon yıl önce alet kullanarak, eti kemikten ayırmaya ve kemiği keserek iliğini çıkarmaya başlamış. Oysa bugüne kadarki verilere göre alet kullanımı bir milyon yıl daha geç başlamıştı. parçası bile bulunmuş. Yeni buluntular öte yandan yeni soruları da beraberinde getirdi. Mesela 3,5 milyon yıl önce alet kullanan atalarımız hayvanları avlıyor muydu? Yoksa ölmüş hayvanları mı parçalanıyordu? McPherron’un açıklamasına göre buluntu yerindeki taşlar, alet olarak kullanılabilecek kadar büyük değil. Bu yüzden bölgede yaşayan hominidlerin başka bölgelere ait daha iyi hammaddelerden aletler kullandıkları sanılıyor. Bilim insanları yeniden Etiyopya’ya giderek insanların o tarihte sadece alet kullanmakla kalmayıp alet de üretip üretmediklerini öğrenmek istiyor. gelişimi sırasında bir “Süper Dünya” yutmuş olabileceğini düşünüyorlar. Süper Dünya olarak, dünya kütlesinin dört mislisine sahip kaya yapılı gezegenler isimlendiriliyor. Bilim insanları bu sonuca, bazı bilgisayar simülasyonlarını ve çeşitli uzay sondalarının en yeni verilerini değerlendir e r e k ulaşmış. Buna göre Jüpiter’in çekirdeği iki ila on dünya kütlesi, Satürn’ün çekirdeği ise 15 ila 20 dünya kütlesi ağırlığında. Araştırmacılar bir Süper Dünya’nın Jüpiter gibi dev bir gaz gezeniyle çarpışmasını tasarlayınca, çarpışma sonucunda çekirdeğin büyük bir kısmının buharlaştığı sonucu ortaya çıkmış deniyor New Scientist dergisinde. Bu sonuç Jüpiter’in göreceli olarak hafif olan çekirdeğini olduğu kadar atmosferindeki yoğun orandaki ağır elementlerin nedenini de açıklıyor diyor bilim insanları. Araştırma Duvar resimlerinde ilk yazının izleri Kanada’daki Victoria Üniversitesi araştırmacısı April Nowell, Fransa’daki Chauvet mağaralarındaki duvar resimlerinde görülen işaretlerin alet olarak tanımlandığını, oysa bunların en eski yazının işaretleri olabileceğini iddia ediyor. Resimler genelde sıradan karalama değil kısmen anlamlı olduğu için tüm taş devri toplulukları tarafından bilinen semboller olabileceğini düşünüyor Nowell. Antropologlar ve arkeologlar yaklaşık olarak 400.000 yıl önce bir “yaratıcılık patlaması” yaşandığını ve atalarımızın soyut düşünce yetisini kazanarak duvar resimleri yapmaya başladıkları konusunda hemfikir. Ancak birçok bilim insanı ilk yazının beş bin yıl kadar önce kullanılmaya başlandığını kabul Mısır’daki Gilf Kebir mağarasında bulunan bu duvar eder. Eğer Kanadalı resmi salt bir çizim miydi yoksa gerçekten bir anlam ve kavram mı dile getiriyordu? Araştırmacılar şimdi bilim insanları ta bu taş devri dönemi resimlerini bir araya getiriyor ve rafından sınıflandı yeni çözümlemeler yapıyorlar. rılan işaretler gerçekten de ilk yazıyla ilgiliyse atalarımız sanılandan çok daha önce bilgi aktarmaya başlamış olmalı. İşaretleri inceleyerek sınıflandıran bilim insanları ilginç bir şekilde, yirmi altı işaretinin birbirine çok benzediğini fark etmiş. Nowell bu yüzden aralarında bir bağlantının bulunması gerektiğini düşünüyor. İNSAN GÜCÜYLE SAATTE YÜZ KİLOMETRE HumanCar Imagine PS olarak isimlendirilen dört kişilik bir araba insan gücüyle saatte yüz kilometre hız yapabiliyor. Yokuşlarda ise saatte elli kilometre hızla gitmek mümkün. Arabanın daha hızlı çalışması için tüm yolcuların yardımcı olması gerekiyor. Yolcuların tümü “dümen kolu”nu kullandığında ekstra enerji gerekmiyor. Yoksa bir elektromotor çalıştırılmakta. CBT 1223/ 4 27 Ağustos 2010 Kaliforniya Bilimler Akademisi’nden Zeresenay Alemseged ve Leipzig MaxPlanck Evrimsel Antropoloji Enstitüsü’nden Shannon McPherron tarafından Etiyopya’daki Afar bölgesinde bulunan hayvan kemikleri, Australopithecus afarensis insanının bile alet kullandığını kanıtlıyor deniyor, Nature dergisindeki yazıda. 1974 yılında Etiyopya’da bulunan “Lucy” de bir Australopithecus afarensis’tir. “Lucy’i Doğu Afrika’daki savanlarda besin arayışı sırasında hayal ederken artık elinde bir aletle düşüneceğiz” diyor McPherron. Atalarımız aletler sayesinde doğayla ilişkilerini tamamen değiştirmişlerdir. İnsanlar yeni besinler yemeye ve yeni yaşam alanları kazanmaya başlamıştır. Amerikalı paleoantropolog biraz daha ileri giderek bu tür alet kullanımının, uçak, manyetik rezonans tomografisi ve iPhone gibi gelişkin teknolojilerin öncülerinin üretimine yol açtığını söylüyor. Hayvan kesimine işaret eden en eksi taş aletler Bouri’de (Etiyopya) bulunmuştu. Bu aletler yaklaşık olarak 2,5 milyon yıllıktır. Oysa son olarak bulunan hayvan kemikleri, tüf ve volkanik malzemenin incelenmesine göre 3,4 milyon yıl yaşında. Kemikler, “Lucy Bebeği” olarak bilinen “Selam” iskeletinin çok yakınında bulunmuş. Selam, yaklaşık olarak 3,3 milyon yıl önce yaşamış olan Australopithechus afarensis hominid türüne ait bir kız çocuğuydu. Yeni bulunan hayvan kemikleri keçi ve inek büyüklüğünde hayvanlara ait. Kaburga ve üst baldır kemiğine ait parçalarda kesme, vurma ve kazıma izleri görülmekte. Hatta kemiğin içine sıkışan küçük bir taş Taş Devri Alfabesi 1) Bu işaretler 30.000 15.000 yıl kadar öncesine ait. Sayılar, son buz döneminden önce ortaya çıktı; bazı işaretler bütün dönemlerde görülüyor. 2) Bu mükemmel işaretler erken dönem insanlarının yaratıcılıklarına ilişkin birer belge olarak gösteriliyor. 3) Mağara araştırmacıları bugüne kadar bu işaretleri yeterince değerlendirme çabasına grimemişlerdi. 4) Kanadalı araştırmacılar şimdi yeni bir tartışma başlattı: Acaba gerçekten bunlar insanlığın ilk yazı dili mi? Yoksa değilmi? Çizgi Noktalar Açı Oval EİNSTEİN’IN “UZAY ZAMANI” KUANTUM TEORİSİYLE DE İŞLİYOR Astronomlar ve astrofizikçiler Albert Einstein’ın genel görelilik kuramıyla bugüne kadar iyi deneyimler yaptı. Teori birçok gözlemle örtüşmekte. Problemler bu gravitasyon teorisinin çok küçük sistemlerle yani kuantum teorisiyle kullanılmasıyla yaşanıyor. Bu uzay ve zamana çok farklı şekillerde bakılmasıyla ilgili. Uzay ve zaman görelilik kuramında birbirleriyle sıkı sıkıya ilişkiliyken, kuantum teorisinde daha ç o k önünde tüm süreçlerin işlediği bir arka plan oluşturur. Kaliforniya Üniversitesi (Berkeley) araştırmacılarından Petr Horava şimdi yeni bir model geliştirdi. Horava, ünlü fizikçinin formüllerini değiştirerek, kuantum mekanik sistemlerindeki gravitasyonu da tanımlayacak hale getirdi. New Scientist dergisindeki yazıda, yeni teorinin çeşitli çalışmalarla kanıtlandığını ancak yine birkaç uyuşmazlığın söz konusu olduğundan söz ediliyor. Tüm dönemler Tüy Tüm dönemler Daire Tüm dönemler Dikdörtgen Tüm dönemler Üçgen Discovery News sitesinde yeni otomobilden insan gücü ve elektrikle çalışan gerçek bir hibrit olarak söz ediliyor. Üreticiye göre HumanCar Imagine PS otomobilinin kullanılması için harcanan kuvvet şaşırtıcı derecede az. Öyle ki yaşlılar tarafından bile kullanılabilecek hatta bedensel engellilerin ihtiyaçlarına göre bile uyumlu. İnsan gücüyle çalışan otomobil dümen kolunun birkaç kez ileri ve geri itilmesiyle hareket ettiriliyor. HumanCar Amerikalı mühendis Charles Samuel Greenwood tarafından geliştirildi. Mühendis insan gücüyle çalışan bir aracı altmışlı yıllardan beri planlıyordu. Gerçi otomobilin prototipi henüz pek kullanışlı görünmüyor ama iyileştirmek için çok sayıda fikir var. Önümüzdeki yıllarda seri üretimine geçilecek otomobilin fiyatı 12.000 Avro civarında olacak. 1 25.000 Yelpaze Tüm dönemler Yarım Daire Tüm dönemler Baklava Tüm dönemler Parmakla açılan oyuklar Tüm dönemler Tüm dönemler Tüm dönemler Koyu zemin üzerinde açık renk motifi Tüm dönemler Lekeler Çapraz Topuz 2 Tüm dönemler Koyu zemin üzerinde açık renk motifi Tüm dönemler 30.000 13.000 Tüm dönemler Çapraz Dam Kuş 30.00013.000 El Tüm dönemler Yılan 25.00013.000 Tarak 30.000 13.000 Zikzak JÜPİTER BİR ZAMAN BİR “SÜPER DÜNYA” MI YUTMUŞ? Shu Lin Li ve Douglas Lin yönetiminde çalışan Çinli ve Amerikalı bilim insanları, Jüpiter’in 3 Böbrek 30.000 13.000 30.00013.000 25.000 20.00013.000 Spiral Merdiven Kalp Nilgün Özbaşaran Dede 4 25.00013.000 25.00015.000 25.000 30.00015.000