16 Haziran 2024 Pazar English Abone Ol Giriş Yap

BİLİM DÜNYASINDAN K I S A SİGARA İÇENLERDE DİYABET RİSKİ DE DAHA YÜKSEK Konuyla ilgili 25 araştırmayı değerlendiren İsviçreli ve Kanadalı bilim insanları sigara içenlerde diyabet riskinin daha yüksek olduğu sonucuna vardılar. Tüm araştırmalarda en yüksek diyabet riski altında bulunanlar az veya çok sigara içenler Daha önceki araştırmalarda sigara içimi, kalp/dolaşım hastalıkları ve kanserle ilişkilendirilmişti. Fakat son araştırmayla sigara içenlerde diyabet tip 2 hastalığına yakalanma olasılığının da daha yüksek olduğu görüldü. Diyabet riski ayrıca içilen sigara miktarına bağlı olarak değişmekte. Günde yirmiden fazla sigara içenlerde risk daha yüksek. Sigara içimi dışında ilerleyen yaş ve aşırı kilo diyabet riskini tetikleyen diğer faktörler. Bilim insanları artık H A B E R L E R kili olduğunu söyleyen Steven E.Patterson, örneğin zehirli gazların bulunduğu ortamlarda çalışmak zorunda kalan itfaiyeciler tarafından koruyucu olarak da kullanılabileceğini düşünüyor. Maddenin diğer olumlu yanı ise sadece birkaç dakika içinde etkiyor olması, dolayısıyla da bildik panzehirlere göre bedende daha hızlı yayılıyor. İlk klinik deneylerin önümüzdeki üç yıl içinde başlaması beklenmekte. Hoo, küçük domuz üretimi için de en etkilisi olduğuna inanıyor. KÖK HÜCREDEN DOMUZ KOPYALANDI lan gizli bir “cinayet silahıdır”. Sonuçta bir içecek içindeki 120150ml'lik öldürücü doz, genelde kurbanlar tarafından fark edilmemekte. Minnesota Üniversitesi farmakologları buldukları panzehirin hayvanlarda son derece etkili olduğunu açıkladı Journal of Medicinal Chemistry dergisinde. 3Merkaptopiruvat (3Mercaptopyruvat) olarak adlandırılan madde, bedende bulunan ve siyanürü zehirsiz tiyosinata dönüştüren 3MPST enzimini etkinleştirmekte. Maddenin yaklaşık olarak bir saat etKök hücre yardımıyla domuz kopyaladıklarını açıklayan Koreli bilim insanları, yöntemin beden hücreleriyle gerçekleştirilen klonlama çalışmalarından daha etkili olduğunu söyledi. Seoul Ulusal Hayvan Bilimleri Enstitüsü'ne göre yeni yöntemde domuzun kemik iliğinden alınan kök hücreleri kullanılarak, kopyalama şansı %5'ten %20'ye yükseltilmiş. Bilim insanları şu sıralar aşağı yukarı insanınkiyle aynı büyüklükte organlara sahip daha küçük domuzlar üretmeye çalışıyorlar. Yöntemin bir ilk olduğunu söyleyen Seong Hwan İTALYA’DA MENENJİT ALARMI İtalya'daki menenjit alarmı nedeniyle, Kuzey İtalya'daki Veneto sağlık dairesi,yaşları 1529 arasında değişen 30 bin genci aşılayacak. Aşılama kararı hastalığın Treviso bölgesinde görülmesinden sonra alındı. Sağlık Bakanı Livia Turco, durumun kontrol altına alındığını, salgın tehlikesinin bulunmadığını açıkladı. Treviso'da kısa bir süre önce menenjit yüzünden üç kişi hastalanmıştı. Bu kişilerin bakteriyi bir lokalde kaptıkları sanılıyor. Treviso'daki bir lokalde, bazı bardaklar üzerinde tükürükle bulaşan pnömokok bakterileri Tıp sigara içimi ve diyabet arasında bir ilişkinin bulunup bulunmadığını değil, diyabet hastalığından doğrudan doğruya sigara içiminin sorumlu olup olmadığını merak ediyorlar. Çünkü sigara içimi damar cidarlarının işlevini bozan veya ensülin üreten hücrelere zarar veren iltihaplanmaları tetiklemekte. Sigara içimi ayrıca beden hücrelerinin ensülin duyarlılığını da azaltmakta. Bu olası ilişkilerin açıklanması aslında sigara içenlerin sağlıksız yaşam biçimleri yüzünden zordur. Sigara içenler genelde daha az hareket ediyor, kötü besleniyor ve bol miktarda alkol tüketiyorlar. Bu faktörlerin diyabet üzerindeki etkilerinin yeni araştırmalarla ayrı ayrı incelenmesi gerekiyor diyor araştırmacılar. METASTAZ OLUŞTURMUŞ MEME KANSERİNE KARŞI YENİ BİR İLAÇ Yeni bir ilaç, metastaz oluşturmuş meme kanseri için daha iyi bir tedavi imkânı sunuyor. Ixempra maddesi, Almanya'daki Helmholtz Enfeksiyon Araştırmaları bilim insanları tarafından keşfedilen doğal bir maddeye dayanıyor. ABD'de meme kanseri tedavisinde kullanılan yeni ilacın Avrupa'da 2008 yılının ikinci yarısında piyasaya verilmesi beklenmekte. Ixempra, “Epothilone”/”Epotilon” olarak adlandırılan belli başlı etkin doğal maddelere dayanıyor. Bunlar toprakta yaşayan Myxo bakteriler tarafından üretilmekte. Epotilonlar beden hücrelerindeki mikrotubuli denen minik borucuklar üzerinde etkili. Bu mikroskobik boyuttaki minik tüpler hücre bölünmesine önemli bir rol oynarlar. Epotilonlar, bu minik borucukları bloke ederek hücrelerin bölünmesini önlüyor. Bilim insanlarının açıklamalarına göre yeni ilaç, hücreleri hızlı bir şekilde bölünen tümörlerin büyümeleri durduruyor hatta küçültebiliyor da. Epotilon maddesi 80'li yıllarda Helmholtz enstitüsü araştırmacıları tarafından keşfedilmiş ancak kanser araştırmaları için ayrıntılı bir şekilde incelenmemişti. Yeni ilaç Amerika'da metastaz oluşturmuş ve diğer ilaçlara karşı direnç kazanmış meme kanserinin tedavisinde kullanılıyor. bulunmuş. Yaşlı insanlarda kronik hastalıklara yol açabilen pnömokok enfeksiyonları çocuklarda menenjit, sepsis, akciğer ve ortakulak iltihaplarına neden olmakta. İtalya'da her yıl 800 menenjit vakası meydana gelmekte ve bu vakaların yüze altısı ölümle sonuçlanmakta. Türkiye Enfeksiyon Hastalıkları Derneği'ne göre Türkiye'de yılda yaklaşık 1500 menenjit vakasından, 500'ünden pnömokok bakterisi sorumlu. 1500 menenjit hastasından 500'ü kurtarılamıyor. PAKİSTAN’DA KUŞ GRİBİ İNSANDAN İNSANA BULAŞTI Dünya Sağlık Organizasyonu (WHO), Pakistan'da kuş gribi virüsü H5N1'in insandan insana bulaştığını doğruladı. WHO sözcüsü John Rainford'un açıklamasına göre kümes hayvanlarıyla hiçbir temasta bulunmayan bir Pakistanlıya virüs bulaşmış. Geçen aylarda da Vietnam, Kamboçya ve Endonezya'da insandan insana kuş gribi bulaştığı saptanmıştı. Bilim insanları CBT1086/4 11 Ocak 2008 SİYANÜRE KARŞI YENİ PANZEHİR Amerikalı bilim insanları potasyum siyanür ve diğer siyanürlere karşı yeni bir madde buldu. Yalnızca birkaç dakika içinde etkiyen madde, koruyucu olarak da kullanılabilecek. Siyanür çok eskiden beri kullanı