19 Mayıs 2024 Pazar English Abone Ol Giriş Yap

Aylar
Günler
Sayfalar
l ABD’nin Hawai eyaletinde çalışmalarını sürdüren, çeşitli ülkelerden astronomların oluşturduğu bilim ekibi, hiçbir yıldıza bağlı olmadan uzayda tek başına gezen bir gezegen keşfetti. Dünya’dan 80 ışık yılı uzaklıkta, Jüpiter gezegeninden altı kat daha büyük bir kütleye sahip, Güneş Sistemi dışındaki gezegene, PSO J318.522 adı verildi. Astronomlar 12 milyon yıl kadar önce oluştuğu belirlenen gezegenin, yeni oluşmuş gezegenler kategorisinde yer aldığını belirtti. Gezegeni keşfeden bilim ekibinin başkanı Dr. Michael Liu, “Uzayda serbestçe yüzen buna benzer bir nesneyi daha önce hiç görmemiştik” dedi. tamam sıra insanlarda Alzheimer için bir umut l Dış Haberler Servisi Başta Alzheimer olmak üzere sinir sistemiyle ilgili hastalıkların tedavisinde kullanılacak ilk kimyasal bileşimin keşfedildiği bildirildi. İngiltere’de Leicester Üniversitesi’nde fareler üzerinde yapılan deneylerde beyin hücrelerinin “doğal savunma” mekanizmaları üzerinde yoğunlaşan bilim insanları “prion” adı verilen ve beyni süngere çeviren hastalıkların önlenebileceğini kanıtladı. Keşif, Parkinson ve Huntington gibi hastalıkları da tedavi edebilecek. Sonuçları Science Translational Medicine dergisinde yayımlanan araştırmayı yürüten Profesör Giovanna Mallucci, bileşimin sinir sistemindeki dejenerasyonu tamamen engellediğini belirterek bunun insan üzerinde kullanılamayacak bir bileşim olduğunu kaydetti. Mallucci buna karşın keşfin adıgeçen hastalıklar konusunda önemli bir başlangıç olduğunu vurguladı. Bilim insanları hastaların tedavi amacıyla alabilecekleri bir ilacın geliştirilmesi için daha fazla araştırma yapılması gerektiğini belirtti. Yalnız Fareler takılıyor ezmeli l Amerikan Florida Üniversitesi bilim insanları fıstık ezmesiyle Alzheimer hastalığının kolayca tanımlanabileceğini kaydetti. Üniversitenin McKnight Beyin Enstitüsü Koku ve Tat Merkezi çalışanı Jennifer Pullar ve meslektaşlarının Nörolojik Bilimler dergisinde yayımlanan araştırmalarına göre önce koku yitimiyle başlayan Alzheimer hastalığının belirlenmesi için gerekli koku testini fıstık ezmesiyle yapmak başarılı sonuç veriyor. Söz konusu hastalığın belirlenmesi için herhangi bir koku testi mevcut değildi. Fıstık ezmesi koku algı merkezince kolayca belirlenebilecek saf koku maddesine sahip. Fıstık tanı bize d e bekleriz...