15 Mayıs 2024 Çarşamba English Abone Ol Giriş Yap

Aylar
Günler
Sayfalar
C İmtiyaz Sahibi: CUMHURİYET VAKFI adına İLHAN SELÇUK Genel Yayın Yönetmeni: İbrahim Yıldız ? Yazıişleri Müdürleri: Mehmet Sucu, Güray Öz (Sorumlu) ? Haber Merkezi Müdürü: Hakan Kara İstihbarat: Cengiz Yıldırım ? Ekonomi: Hasan Eriş ? Dış Haberler: Özgür Ulusoy ? Kültür: Egemen Berköz ? Spor: Abdülkadir Yücelman ? Makaleler: Sami Karaören ? Düzeltme: Abdullah Yazıcı ? BilgiBelge: Edibe Buğra ? Yurt Haberleri: Mehmet Faraç Yayın Kurulu: İlhan Selçuk (Başkan), Emre Kongar (Başkan Yardımcısı), Orhan Erinç, Hikmet Çetinkaya, Şükran Soner, İbrahim Yıldız, Orhan Bursalı, Mustafa Balbay, Hakan Kara. Ankara Temsilcisi: Mustafa Balbay Atatürk Bulvarı No: 125, Kat:4, Bakanlıklar Tel: 4195020 (7 hat), Faks: 4195027 ? İzmir Temsilcisi: Serdar Kızık, H. Ziya Blv. 1352 S. 2/3 Tel: 4411220, Faks: 4418745 ?Adana Temsilcisi: Çetin Yiğenoğlu, İnönü Cd. 5 S. Aksoğan İş H. Kat 1 Tel: 363 12 11, Faks: 363 12 15 Antalya Temsilcisi: Ahmet Oruçoğlu Cumhuriyet Meydanı Yıldız Apartmanı B Blok No: 80/5 Tel: 0242 2480057 Faks: 0242 2430509 ? İdare Müdürü: Hüseyin Gürer ? Mali İşler: Bülent Yener ? Satış: Fazilet Kuza ? Cumhuriyet Reklam: ? Genel Müdür: Özlem Ayden ? Genel Müdür Yardımcısı: Nazende Pal Tel: (0212) 251 98 74 75 /251 98 81 82 Faks: (0212) 251 98 68 Rezervasyon: (212) 343 72 74 Faks: 212 343 72 53 İmsak: 3.26 Güneş: 5.28 Öğle: 13.15 İkindi: 17.13 Akşam: 20.49 Yatsı: 22.40 Yayımlayan ve Yönetim yeri: Yeni Gün Haber Ajansı Basın ve Yayıncılık A.Ş, Prof. Nurettin Mazhar Öktel Sk. No: 2. 34381 Şişli/İstanbul. Tel: (0/212) 343 72 74 (20 hat) Faks: (0/212) 343 72 64 Yaygın süreli yayın Baskı: Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık San. ve Tic. AŞ Fatih Mah. Hasan Basri Cad. Samandıra Kartal/İstanbul Dağıtım: Merkez Dağıtım Pazarlama San. ve Tic. A.Ş. www.cumhuriyet.com.tr 30 HAZİRAN 2007 Çağın vebası AIDS’e karşı önemli gelişme Başka bir hücreye gen nakli yapıldı HIV hücreden çıkartıldı lamada, “Hastalığın bulaştığı hücre iyileştirilebiliyor. Biz bu virüsü hücrelerden uzaklaştırdık. Bugüne kadar bunu kimse başaramamıştı” dedi. Bu gelişme sayesinde 10 yıla kadar insanlar için yeni bir tedavi imkânı bulunabileceğini ifade eden Hauber, tedavi için AIDS hastasının kanından kök hücre alınması ve bunun laboratuvarda virüslerden temizlenmesi gerektiğini belirtti. Hauber, bu şekilde işlem gören kök hücrelerin, tedavi amacıyla yeniden hastaya aktarılması ve böylece bağışıklık sisteminin yenilenmesinin sağlanması gerektiğini kaydetti. ‘Yapay canlı’ ürettiler Çeviri Servisi ABD’li bilim insanları “yapay canlı” üretiminin önünü açacak ilk adımı attı. BBC’de yayımlanan habere göre, Bilim (Science) dergisinde çalışmasının sonuçlarını açıklayan Dr. Craig Venter, laboratuvar ortamında bir bakteri hücresinin genomunu (tüm genleri) diğer bir hücreye nakletmeyi başardı. İnsanoğlunun gen haritasının çizilmesinde öncülük eden Venter ve ekibi, nakil yapılan hücreye başka bir genetik kod yükleyerek yeni bir canlı üretmiş oldu. Venter, bu çalışmanın yapay kromozom, yapay mikrop, yapay yakıt üretmek ve zehirli atıkları temizlemek gibi çalışmalarda kullanılacak bir tekniğin ilk adımı olduğunu vurguladı. Venter’in başarısını sevindirici olarak nitelendiren bilim insanları olsa da bazı çevreler bu teknolojiye, biyolojik silah üretiminde kullanılabileceği gerekçesiyle eleştirel gözle bakıyor. BERLİN (AA) Hamburg ve Dresden kentinde görev yapan Alman araştırmacıların, AIDS hastalığına yol açan HIV genini, laboratuvar ortamında ilk kez insan hücresinden çıkartmayı başardıkları bildirildi. “Science” adlı bilim dergisinde yer alan habere göre, bilim insanları özel bir enzim ile HIV genini insan hücresinden çıkartmayı başardı. İnsan vücudunda bağışıklık sisteminin zayıflamasına yol açan HIV , hücrelerdeki DNA’ya yerleşiyor. Hamburg’daki Heinrich Pette Araştırma Enstitüsü’nde görev yapan Prof. Joachim Hauber, dergiye yaptığı açık Baharat Kızlar turneye çıkıyor ngiliz grup Baharat Kızlar 9 yıl sonra bir araya geliyor. (Soldan sağa) Victoria Beckham, Melanie Chisholm, Geri Halliwell, Emma Bunton ve Melanie Brown’dan kurulu grup, Greenwich’teki basın toplantısında 7 Aralık 200724 Ocak 2008 tarihleri arasında ABD, Almanya, İspanya, Çin, Avustralya, Güney Afrika, İngiltere ve Arjantin’de 11 konser vereceklerini açıkladı. Baharat Kızlar dünya turneleri için, “Geçmişi yâd etmemizin zamanı gelmişti” ifadesini kullandı. (AP) İ CUMHURİYET 20 CMYK (AFP) Sarkozy’nin Streisand sevgisi ? Çeviri Servisi Ünlü şarkıcı Barbra Streisand (65), Fransa’nın en büyük nişanı olan liyakat nişanına (Legion d’Honneur) layık görüldü. Önceki gün Elize Sarayı’nda yapılan törene eşi James Brolin ve oğlu Jason Gould’la gelen şarkıcıya nişanını Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy taktı. Sanatçıya övgüler yağdıran Sarkozy, “Siz bizim sevdiğimiz ABD’lisiniz. İki halkı bir araya getirmek adına önemli işler yapabilirsiniz” diyerek süper güce gönderme yaptı. Ve çiçek verirken Streisand’ın yanağına samimi bir öpücük kondurmayı da ihmal etmedi. Midede genişleyen hap ? ANKARA (AA) Midenin içinde genişleyerek bir tenis topu büyüklüğüne ulaşan zayıflama hapı geliştirildi. Daily Mirror’ın haberine göre, bu sayede hasta kendini 2 saat boyunca tok hissediyor. İlacı ilk deneyen kişi olan İtalyan araştırmacı Alessandro Sannino, “Kendinizi bir tabak makarna yemiş gibi hissediyorsunuz. Rahatsızlık vermiyor. Hapın midenizde genişlediğini fark etmiyorsunuz, ancak 1520 dakika sonra kendinizi tok hissediyorsunuz” dedi. Kıpırdamadan yolculuğa dikkat ? CENEVRE (AA) Dünya Sağlık Örgütü (WHO), özellikle uçakta 4 saatten fazla kıpırdamadan yolculuk yapmanın sağlık açısından tehlikeli sonuçlar doğurabileceği uyarısında bulundu. Özellikle sık sık uçak yolculuğu yapan kimseler büyük risk altında. Otobüs, tren veya otomobilde, dört saatten fazla hareket etmeden oturanların da aynı şekilde “emboli atma”, yani pıhtının koparak damarı tıkaması riski yüksek. Şişme uzay oteli yolda ? MOSKOVA (AA) Ruslar, şişme uzay oteli yapımında kullanılacak bir Amerikan uydusunu uzaya fırlattı. Maliyeti 500 milyon doları bulacak otel projesinin, 2015 yılında tamamlanması planlanıyor. Otel, şişirilebilir modüllerden oluşacak.