07 Mayıs 2024 Salı English Abone Ol Giriş Yap

Aylar
Günler
Sayfalar
C İmtiyaz Sahibi: CUMHURİYET VAKFI adına ORHAN ERİNÇ Yayın Kurulu: Orhan Erinç (Başkan), İbrahim Yıl Ankara Temsilcisi: Utku Çakırözer Ahmet RaGenel Yayın Yönetmeni: İBRAHİM YILDIZ l Yazıiş l İstihbarat: Cengiz Yıldırım dız (Başkan Yardımcısı), Cüneyt Arcayürek, Ali Sir sim Sok. No: 14 Çankaya 06550 Ankara Tel: leri Müdürleri: Murat Ataş l Ayşe Yıldırım Başlangıç l Ekonomi: Hasan Eriş (0312) 4423050 Faks: (0312) 4423010 l İzmir l Dış Haberler: Özgür Ulusoy men, Hikmet Çetinkaya, Şükran Soner, Emre Kon Temsilcisi: Serdar Kızık, H. Ziya Blv. 1352 S. l Aykut Küçükkaya (Yazıişleri Müdür Yrd.Sorumlu l Kültür: Celâl Üster gar, Orhan Bursalı, Mustafa Balbay, Hakan Kara. 2/3 Tel: (0232) 4411220, Faks: (0232) 4418745 Müdür) l Haber Merkezi Müdürü: Hakan Kara l Spor: Arif Kızılyalın Yayımlayan ve Yönetim Yeri: Yeni Gün Haber Ajansı Basın ve Yayıncılık A.Ş, Prof. Nurettin Mazhar Öktel Sk. No: 2. 34381 Şişli/İstanbul Tel: (0212) 343 72 74 (20 hat) Faks: (0212) 343 72 64 12 ŞUBAT 2014 [email protected] Yaygın süreli yayın Baskı: DPC Doğan Medya Tesisleri Hoşdere Yolu 34850 Esenyurt İstanbul Dağıtım: YAYSAT Doğan Medya Tesisleri Hoşdere 34850 Esenyurt İstanbul l Mali İşler: Bülent Yener l Satış: Tunca Çinkaya l Cumhuriyet Reklam: Genel Müdür: Özlem Ayden lGenel Müdür Yardımcısı: Nazende Körükçü Tel: (0212) 251 98 74 75 /251 98 81 82 Faks: (0212) 251 98 68 Rezervasyon: (0212) 343 72 74 Faks: 212 343 72 53 l Cumhuriyet’te yer alan haber, yazı ve fotoğrafların yeniden yayım hakkı saklı tutulmuştur. İzin alınmadan ve kaynak göstermeksizin yayımlamak Basın Kanunu gereğince hukuki ve cezai yaptırıma tabidir. İmsak: 5.28 Güneş: 6.56 Öğle: 12.25 İkindi: 15.13 Akşam: 17.43 Yatsı: 19.03 l Sigara kanseri yüzde 60 arttırıyor Genç kadınları kemiriyor ANKARA (AA) ABD’de yapılan bir araştırma, 10 yıldır günde bir paket sigara içen 45 yaşın altındaki kadınların en yaygın meme kanseri türüne yakalanma riskinin daha fazla olduğunu gösterdi. Seattle Kanser Araştırma Merkezi’nden bilim insanları, farklı meme kanseri türlerine yakalanan yaklaşık 1000 hastanın verileriyle sağlıklı 1000’e yakın kişininkini karşılaştırdı. 2044 yaşında sigara içen kadınların östrojen hormonuna duyarlı meme kanserine yakalanma riskinin yüzde 60’tan fazla olduğu ortaya çıktı. Dr. Christopher Li ve ekibinin araştırması, sigara içen kadınlarda meme kanserinin herhangi bir türüne yakalanma riskinin yüzde 30 arttığını gösterdi. Ancak bilim insanları, sigara içen genç kadınların östrojene duyarlı meme kanserine yakalanma riskinin yüzde 60 fazla olduğunu vurguladı. Li, sigaranın içinde birçok kimyasal maddenin bulunduğunu ve bunlardan bazılarının östrojen gibi etki göstererek hormona duyarlı kanser hücrelerinin artmasına yol açtığını belirtti. Araştırmanın sonuçları, Amerikan Kanser Derneği’nin dergisinde yayımlandı. l Kulaklarını kestiler kafa derisini yüzdüler Bir dövme bir de hırka l Vücudu tepeden tırnağa dövmeyle kaplı model Barselona’daki moda haftasının yıldızlarındandı. Büyük, salaş bir hırkayı kareli bir gömlekle sunan modelin dövmeleri kıyafeti çok güzel tamamlamıştı. (AFP) Evrenin en eskilerinden Kanser gözlüğü ANKARA (AA) Amerikalı bilim insanlarının geliştirdiği ve ameliyatlarda kanser hücrelerini sağlıklı hücrelerden ayırt etme imkânı veren gözlüğün ilk denemesi yapıldı. ABD’nin Missouri eyaletinin St. Louis ilçesindeki Washington Üniversitesi Tıp Okulu’nda geliştirilen gözlük, ilk kez önceki gün BarnesYahudi Hastanesi’ne bağlı Alvin J. Siteman Kanser Merkezi ve Washington Üniversitesi Tıp Okulu’nda denendi. Washington Üniversitesi’nin internet sitesinde yer alan haberde, gözlüğün cerrahlara son derece gelişmiş büyütücü mercekler altında bile görülmesi çok zor olan kanser hücrelerini rahatça görerek tamamen temizleme imkânı verdiği belirtildi. Bu ne vahşet BURSA (AA) Bursa’da, kulakları kesilmiş halde ölmek üzereyken Nilüfer Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü Hayvan Bakım ve Tedavi Merkezi’ne getirilen Kangal cinsi yavru köpek, estetik ameliyat ve özel bakımla hayata döndürüldü. Kulak ve kafa derisi neredeyse yok edilmiş ve yaşama şansı son derece düşük olan kangalı ameliyata alan 6 kişilik ekip, 1 saatlik cerrahi müdahaleyle köpeğin kulak derisi ile kıkırdak dokusunu birleştirdi. Merkezin müdürü Mürsel Büyükçoban “Sahipleri, kavgada kulaklarını kaptırmaması için ve biraz da kendi adına görsel bir durum nedeniyle kangal ve çoban köpeklerinin kulaklarını basit yöntemlerle kesiyorlar” dedi. ! Yasa değişmeli Vahşi köpek Eşya gibiler CAN HACIOĞLU ESKİŞEHİR Osmangazi Üniversitesi öğrencisi Mustafa Can Aksoy’un kedisini işkenceyle öldürmesi ve görüntülerini sosyal medyada yaymasına tepkiler sürüyor. Eskişehir Barosu Hayvan Hakları Komisyonu ve Hayvan Hakları Federasyonu (HAYTAP) Eskişehir İl Temsilciliği, Hayvan Hakları Kanunu’nda hayvanların işkenceyle öldürülmesinin “kabahat” sayıldığını belirterek yasanın değiştirilmesini istedi. Komisyon başkanı Buket Ünlü, “Hukuka dair bir yargılama ancak hayvan sahipli ise mümkün olmaktadır. O da mala zarar vermek suçu kapsamında yapılmaktadır. Yani sahipsiz hayvanın, ‘eşya kadar bile’ değeri yoktur” dedi. parçaladı l İngiltere’nin Blackburn kentinde 11 aylık AvaJayne Corless, üvey babasının evinde komşuların “saldırgan ve çok korkutucu” olarak tanımladığı aile köpeği tarafından parçalanarak hayatını kaybetti. hurriyet.com.tr’nin haberine göre polis, bebeğin 20 yaşındaki annesi Chloe King ve 26 yaşındaki üvey babası Lee Wright’ı ihmal sonucu ölüme sebebiyet vermek suçlamasıyla tutukladıklarını açıkladı. Yetkililer köpeğin cinsinin henüz belirlenemediğini ancak Lee Wright’ın farklı cinsten köpekleri çiftleştirerek yarattığı kırma yavruları sattığı yönündeki iddiaları araştırdıklarını belirtti. l Kedisini işkenceyle öldürdüğü belirtilen Mustafa Can Aksoy hakkındaki iddiaları reddetti. Aksoy’un Bartın Emniyeti’ndeki ifadesinde, “Kediyi evde besliyordum. Bir akşam eve geldiğimde kapının önünde bağırsakları çıkmış şekilde gördüm. Evin içine aldım. Sonra alkolün etkisiyle kedinin görüntüsünü çekerek arkadaşıma gönderdim ve nasıl tedavi ettirebileceğimi sordum” dediği belirtildi. l ADANA (Cumhuriyet) Merkez Park’ta köpeğini sabah yürüyüşüne çıkaran Oya Sarıoğlu, çimenlerin üzerinde iç organları dışarı çıkarılmış ve arka ayağı kopmuş bir kedi buldu. Kedinin nasıl öldüğü otopsiyle belirlenecek. Can Aksoy: Hayvanseverim l ANKARA (AA) Bilim insanları, evrenin en eski galaksilerinden birini buldu. “Astronomy and Astrophysics Letters” dergisinde yayımlanan keşfe göre, Abell 2744Y1 adı verilen galaksi, evrenin doğumundan 650 milyon yıl sonra oluşmuş. Dünya’nın da yer aldığı Samanyolu Galaksisi’nden 30 kez daha küçük olduğu belirlenen galaksinin çok sayıda yıldız doğurduğu öğrenildi. Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) ve Avrupa Uzay Ajansı’nın ortak projesi olan Hubble Uzay Teleskobu ile bulunan Abell 2744 Y1, galaksi oluşumu ile ilgili varsayımların yeniden gözden geçirilmesine neden oldu. Önceleri, galaksi oluşumunun 13.8 milyar yıl önce meydana gelen Büyük Patlama’dan 500 milyon yıl sonra başladığı sanılıyordu. Abell 2744Y1, Discovery uzay aracı ile 1990’da fırlatılan Hubble Teleskobu’nun uzayda doğal olarak oluşan yakınlaştırıcı mercekleri kullanarak keşfettiği ilk galaksi oldu. Arılar erken uyandı l DÜZCE (AA) Batı Karadeniz’de yaklaşık bir aydır mevsim normallerinin üzerinde seyreden hava sıcaklıkları, Yığılca arılarının ilkbahar gelmeden polen, yavru ve bal yapmasına neden oldu. Yığılca Bal Üreticileri Birliği Başkanı Kara “Havaların sıcak gitmesi arılarımızı erken uyandırdı. Bunun iyi ve kötü yönleri var. Şubat ayında bugüne kadar böyle bir durum yaşamadık” dedi. Kara, sıcaklıklardaki ani düşüşlerin arıları olumsuz etkiyebileceğini ifade ederek “Şu anda arılar yavru basmış durumda. Bala erken şekilde girecekler. Şubat ayında arının çok hızlı gelişimi var. Aşırı soğuma halinde kayıplar yaşanabilir. Yavrular kendilerini ısıtamayabilir, üşüyebilir, arılar da bunları söküp atabilir. Bu bahar havası devam ederse, bu yıl çok güzel bal sezonu olacağını tahmin ediyoruz. Bunun aksi durumunda, aşırı soğuklarda sıkıntı yaşanabilir” diye konuştu. l BURSA (AA) Alaplı ilçesinde donmak üzereyken bulunan ve Bursa’ya gönderilen 11 günlük yavru ayının tedavisi yoğun bakımda sürüyor. Günde 12 kez protein, bal, tuz ve yumurta sarısı karışımı süt ile beslenen ayının, 4 günde 254 gram aldığı belirtildi. UÜ Veteriner Fakültesi’nden Yard. Doç. Dr. Cihan şu bilgileri verdi: “Annesinin yerini hiç kimse tutamaz. Bir şekilde ses veya davranış olarak anne sütünü arama reaksiyonları veriyor. Biz de buna en yakın duyguyu vermeye çalışıyoruz. Akciğerindeki problem büyük ölçüde düzeldi. Halen yoğun bakımda kalıyor ve muhtemelen de iki hafta daha kalacak. Tam gelişimini sağlaması ve gözlerinin görmesi bir ayı bulacak.” Yavru ayı ‘gram aldı’