19 Mayıs 2024 Pazar English Abone Ol Giriş Yap

Aylar
Günler
Sayfalar
CMYB C M Y B Yürek Usulca Pas Tutar Sevgili okur, yeni bir yıla girerken güzel şeylerden söz etmek, umudu bilemek gerekir.. ama ne yazık ki ben kendimi uzun bir zamandır başkaları tarafından yazılan bir senaryoda figüran gibi hissetmekteyim. Senaryolar öylesine dehşet verici ki, bunlar karşısında dilim tutuluyor. Bu arada CIA’ye bile akıl veren köşe yazarlarına derin bir hayranlık duyuyorum, meseleleri “şıp” diye çözüyorlar; ben haddimi bilirim, hayata dair pek çok senaryo yazdım ama.. bu ülke için yazılan senaryoları çözmekte acayip zorlanıyorum. Ve gerçekten canım hiçbir şey yazmak istemiyor. Elimden gelen bu, bir günlük de olsa figüran olmayı reddediyorum. C İmtiyaz Sahibi: CUMHURİYET VAKFI adına İLHAN SELÇUK Yayõn Kurulu: İlhan Selçuk (Başkan), Emre Kongar (Başkan Yardımcısı), Orhan Erinç, Hikmet Çetinkaya, Şük- ran Soner, İbrahim Yıldız, Orhan Bursalı, Mustafa Balbay, Hakan Kara. Ankara Temsilcisi: Mustafa Balbay Ahmet Rasim Sok. No: 14 Çankaya 06550 An- kara Tel: (0312) 4423050 Faks: (0312) 4423010 İzmir Temsilcisi: Serdar Kızık, H. Ziya Blv. 1352 S. 2/3 Tel: (0232) 4411220, Faks: (0232) 4418745 Adana Tem- silcisi: Çetin Yiğenoğlu, İnönü Cd. 5 S. Aksoğan İş H. Kat 1 Tel: (0322) 3631211, Faks: (0322) 3631215 Antalya Temsilcisi: Ahmet Oruçoğlu Cumhuriyet Mey- danõ Yõldõz Ap. B Blok No: 80/5 Tel: (0242) 2480057 Faks: (0242) 2430509 İdare Müdürü: Hüseyin Gürer Mali İşler: Bü- lent Yener Satõş: Fazilet Kuza Cumhuriyet Reklam: Genel Müdür: Özlem Ayden Genel Müdür Yardõmcõsõ: Nazende Pal Tel: (0212) 251 98 74 -75 /251 98 81 -82 Faks: (0212)251 98 68 Re- zervasyon: (0212) 343 72 74 Faks: 212 343 72 53 Yayımlayan ve Yönetim Yeri: Yeni Gün Haber Ajansõ Basõn ve Yayõncõlõk A.Ş, Prof. Nurettin Mazhar Öktel Sk. No: 2. 34381 Şişli/İstanbul Tel: (0212) 343 72 74 (20 hat) Faks: (0212) 343 72 64 Yaygõn süreli yayõn Baskı: DPC Doğan Medya Tesisleri Hoşdere Yolu 34850 Esenyurt İstanbul Dağıtım: YAYSAT Doğan Medya Tesisleri Hoşdere 34850 Esenyurt İstanbul 29 ARALIK 2009 İmsak: 5.48 Güneş: 7.22 Öğle: 12.13 İkindi: 14.30 Akşam: 16.52 Yatsõ: 18.19 İstihbarat: Cengiz Yıldırım Ekonomi: Hasan Eriş Dõş Haberler: Özgür Ulusoy Kültür: Celal Üster Spor: Arif Kızıl- yalın Düzeltme: Abdullah Ya- zıcı Bilgi-Belge: Edibe Buğra Genel Yayõn Yönetmeni: İBRAHİM YILDIZ ?Yazõişleri Müdürü: Güray Öz (Sorumlu) ?Miyase İlknur (Ek Yayõnlar) ? Haber Merkezi Müdürü: Hakan Kara IŞIL ÖZGENTÜRK Devamı 8. sayfada ‘Dokuz’da her şey dengede Kültür Servisi - Rob Mars- hall’õn yönettiği 2009 ABD yapõmõ ‘Nine’ (Dokuz) adlõ müzikal film, dünyaca ünlü İngiliz sinema dergisi Em- pire’da geniş yer buldu. Haberde, senaryosu 8½ ad- lõ filmden esinlenerek yazõ- lan filmin dokuz yõldõzõ, Da- niel Day-Lewis, Nicole Kid- man, Marion Cotillard, Pe- nélope Cruz, Judi Dench, Sophia Loren, Kate Hudson ve Stacy Ferguson’a ikişer sayfa ayrõldõ. Filmde Step- hanie Necrophuros adlõ bir muhabiri canlandõran Kate Hudson, dergiye verdiği rö- portajda müzikallerin so- rununun karakterin ve olay- larõn ekrana yansõtõlõrken fazla abartõlõ ve göze batan bir tarz kullanõlmasõ oldu- ğunu, ancak bu filmde böy- lesi bir problemin var ol- madõğõnõ, her şeyin denge- de olduğunu söylüyor. En tehlikeli beyin kanseri türlerinden ‘glioblastoma’ya neden olan 2 gen tanõmlandõ Tõpta bir başarõ dahaANKARA (AA) - ABD’deki Columbia Üniversitesi’nde görev yapan bir grup bilim adamõ, beyne hõzla yayõlan bu kötü huylu tümör türüne C/EPB ve Stat3 adlõ genlerin neden olduğunu belirledi. Araştõrma, glioblastoma hastalarõnõn yaklaşõk yüzde 60’õnda aktif olan bu iki genin aynõ anda etkin hale geldiklerinde beraber çalõşmaya başladõklarõnõ ve beyin hücrelerine zarar veren birçok diğer geni harekete geçirdiklerini ortaya koydu. Bu iki genin aktif olduğu hastalarõn, hastalõğõn teşhis edilmesinden sonraki 140 hafta içinde hayatlarõnõ kaybettikleri, bu genlerin aktif olmadõğõ hastalarõn yarõsõnõn ise bu sürenin sonunda hayatta kaldõklarõ gözlemlendi. Sonuçlarõ Nature dergisinde yayõmlanan araştõrmayõ yapan ekibin başõndaki Antonio Iavarone, araştõrma sayesinde birçok ilaç kullanõp her iki geni de baskõ altõnda tutarak, şu an etkin bir tedavi yöntemi olmayan glioblastoma hastalarõ için etkili bir tedavi yöntemi geliştirilebileceğini söyledi. ‘DenizdenBabamÇõktõ’ Ressam Ömer Muz’un “Denizden Babam Çõk- tõ” sergisi yarõn sanatseverlerle buluşuyor. Sergi, ORMO Sanat Galerisi’nde 21 Ocak’a kadar açõk kalacak. Yõllardõr yaptõğõ İstanbul peyzaj resimleriyle tanõnan sanatçõ, ilk kez bir konsept sergiyle, figür ve mekânlarõ doğru yerde buluşturarak farklõ ve kendince daha önce denenmemişi deniyor. Ressam Ömer Muz, resimlerinde İstanbul Boğazõ’nda ba- lõk tutanlar, balõkçõ tekneleri, yağmur at- mosferinde balõk alanlar, satanlar, balõğa ba- kanlar gibi, denizin derinliklerinden gelen ba- lõğõn her halini lirik bir anlatõmla sunuyor. En büyük atılımlarANKARA (AA) - Mars’ta su bu- lunmasõndan yüzyõlõn deneyi olarak ad- landõrõlan Büyük Hadron Çarpõştõrõcõ- sõ’na, Eris cüce gezegeninin ortaya çõ- kartõlmasõndan klonlamaya, bilim adamlarõnõn son 10 yõldaki en büyük atõlõmlarõ şöyle sõralanõyor: Büyük Hadron Çarpıştırıcısı 10 milyar dolarlõk araştõrmada, Büyük Hadron Çarpõştõrõcõsõ’yla, 14 milyar yõl önce evrenin doğumuna yol açtõğõna inanõlan Büyük Patlama ortamõnõn ya- ratõlmasõ amaçlanõyor. Cüce gezegen Eris Tanõmõ ko- nusunda gökbilimcileri ikiye ayõran ve en sonunda “cüce gezegen” sõnõfõnda yer almasõna karar verilen Eris, 2005’te keşfedildi. Güneş sisteminin dışındaki gezegenler Keşfedilen 400’den fazla gezegenin büyük bölümünün, Jüpiter ve Satürn gibi devasa gaz ge- zegeni olduğu açõklanõrken gökbilim- ciler çalõşmalarõnõ, Dünya benzeri ge- zegenler üzerinde yoğunlaştõrdõ. Kök hücrede büyük devrim Japon bilim adamõ Şinya Yamanaka, Kasõm 2007’de, insan embriyosu kul- lanmadan kök hücre üretilebileceğini kanõtlayarak bilim dünyasõnõn kanõnõ donduracak bir atõlõma imza attõ. 7 milyon yıllık kafatası Afri- ka’nõn Çad çöllerinde 2001’de bulunan ve 6-7 milyon yõllõk olduğu tahmin edi- len Toumai adõ verilen kafatasõ Mic- hel Brunet liderliğindeki Poitiers Üni- versitesi ekibi tarafõndan bulundu. Klonlama Klonlama çağõ, 1997’de ilk memelinin, “Dolly” adõ verilen bir koyunun klonlanmasõyla başladõ. Dolly’den sonra bir maymun ve ar- dõndan bir çok hayvan klonlandõ. Mars’ta su bulunması Kõzõl Gezegen Mars’ta su bulunduğu iddia- sõ doğrulandõ. NASA, uzay aracõ Phoe- nix’in, suyun varlõğõnõ kanõtlamakla kalmadõğõnõ, suya temas ettiğini açõk- ladõ. Mars’õn yüzeyini, mekanik kolu- nu kürek yerine kullanarak inceleyen robotun, gezegenin daha önce tahlil edilmemiş bölgesinde suyla karşõlaştõğõ belirtildi. MicroRNA Genin nasõl çalõştõğõnõ kontrol eden hücrelerin düzenli çalõş- masõ için ihtiyaç duyulan dengenin sağ- lanmasõna yardõmcõ olan bu parça- cõklar işlevini kaybettiğinde hastalõk- lar ortaya çõkõyor. 1993’te keşfedilen, MicroRNA’larõn bu nedenle yeni ilaç- larõn keşfinde çok büyük önemi bu- lunduğuna inanõlõyor. Genom Hayvanat Bahçesi Proje, hücrelerin nasõl çalõştõğõnõn or- taya çõkarõlmasõna ve hastalõklarõn sa- yõsõz metotla araştõrõlmasõna katkõda bu- lunuyor. Bilim adamlarõ, 10 bin omur- galõ türün kayõtlõ genetik bilgilerinin ta- mamõna ulaşmayõ amaçlõyor. MARS’TA SU BULUNMASINDAN KLONLAMAYA KADAR BİRÇOK KEŞİF VAR Cüce gezegen Eris Dolly Kate Hudson