22 Haziran 2024 Cumartesi Türkçe Subscribe Login

Catalog

KısaHaberler bîlim dünyasından luğu yaşayan hastaları ayrı ayrı büyüme taktörleriyle tedavi etmek yerıııe stralejık bölgelere stroma hücreleri aktarılabilir diye açıklıyor Rehman. Bir hasta örneğin düzenli olarak merdiven çıktığında kalbın oksijen ihtiyacı artar ve stroma hücreleri büyüme faktörleri üretebılirler. Ve zamanla da kalbı ve kasları yeterli mıktarda oksijenle besleyen damarlar oluşabilir deniyor Koalalara vur emri Avustralya'ya özgü Koalalar Kanguru adasındakı okaliptüs ağaçlarının büyük bir kısmını yapraksız bırakınca, çevreciler, hayvanların vurulmasını önerdi. hayvanları vurmaya çekiniyorlar. Çevre Bakanı John Hill de, Koalaların öldürülmesi halinde turizmin önemli ölçüde etkileneceğini bildirdi. Yetkililer koala dişilerini kısırlaştırmayı ya da başka bölgelere taşımayı deniyorlarsa da Nature Conservatıon Society çevre organizasyonundan Matt Turner, Kanguru adasındaki okaliptüs ağaçlarının kurtulması için hayvanların vurulması gerektiğini ve yöneticilerin adadakı türçeşıtlılığının korunmasından sorumlu olduMarını söyledi. Hayvanların doğal düşmanı bulunmadığından, kısırlaştırma çabalarına rağmen Kanguru adasındakı koala nesli son yıllarda hızla büyüdü. Biyolog David Paton da bundan üç yıl önce hayvanların vurulmasını aksi taktirde yapraksız ağaçların altında açlıktan ölmüş ayılarla karşı karşıya kalınacağı konusunda uyarmıştı. ama şarabın tadını bozmak için yeterli. Araştırmacılara göre litre başına 4 nanogram TBA en iyi şarabın tadını bile bozabiliyor. Ayrıca TBA uzun vadede de sorun yaratabiliyor. Çünkü TBA sadece lıçılara değıl mahzenin duvarlarına da yayılmakta. Kanalizasyondan enerji kaynağı Araştırmacılar, kanalizasyondan elektrik üretmeyi sağlayan bir aygıt Sahra çölünde zengin zamanlann izi bulundu Sahra çölünün derinliklerindeki tatlı su rezervleri bir milyon yıllık bir geçmişe sahip. Uluslararası bir araştırma ekibi Geophysical Research Letters dergisinde, bu suyun Afrika'daki akifer sisteminde yılda ıki metrelik bir hızla kuzeye doğru ilerlediğini buldu. Sahra çölü bir zamanlar gölleriyle verimli bir bölgeyi oluşturuyordu. Geçmişin bu kanıtları şimdi sadece yeraltı su kaynaklarında gizli. Su rezervlerinın ne kadar eski olduğu ya da nereye doğru aktığı bugüne değin bilinmiyordu. Bern Üniversitesi'nde Roland Purtschert yönetiminde çalışan uluslararası ekip bu soruları yanıtlayabilmek için Mısır, Libya, Çad ve Sudan çölü altındaki yer altı su sisteminden örnekler alarak inceledi. Araştırmacılar bu amaçta yüzey suyundaki havanın içindeki elementlerle çözülmesinden yararlandılar. Bunlara son derece ender bulunan radyoaktif kripton gazının düşük oranda izotopları da dahildir. Bu izotoplar kozmik ışınla atmosler dahilinde oluşur. Bir bilyon kripton atomunda ortalama olarak sadece tek bir kripton 81 izotopu bulunur. 220.000 yıl içinde yani bu radyoaktit maddenin yarılama değerinde kripton 81 atomlarının yarısı dağılır. Araştırmacılar böylece su örneklerindeki kripton 81 oranına göre suyun yaşını hesaplayabiliyorlar. Bilim adamları şimdi örneklerindeki kripton 81 atomlarını lazer destekli yeni bir yöntemle saydılar. Buna göre su çok yavaş bir biçimde kuzeye doğru akıyor. Güneydeki örnekler yaklaşık olarak 200.000 yıl, kuzeydekiler ise bir milyon yaşında. Ender bulunan izotopun ilk kez yaş belirlenmesinde yararlanılabildiğini söyleyen araştırmacılar bundan sonra aynı yöntemle buzul hareketlerini ve denizierdeki sirkülasyonları takip edebilmeyi umuyorlar. Yağ dokusu hücreleri tedavi amaçlı kullanılacak Bedenden çekilen fazla yağlardan gelecekte kalp dolaşım hastalıklarını iyileştirecek malzeme elde edilebilecek. Amerikalı bilim adamlarının son araştırmalarına göre stroma hücreleri yeni damarların oluşumunu dolayısıyla da bedendeki oksijen alışverişini düzenliyorlar. Indiana Üniversitesi'nden Jalees Rehman yönetiminde çalışan ekibin raporu Circulation dergisinde yayımlandı. Bilim adamları tarafından kullanılan Ahşap koruyuculan şarabın tadını bozuyor Tribromanisol (TBA) olarak adlandırılan kimyasal, şarap tiryakilerinin ağız tadını kaçırıyor. Fransız araştırmacıları bu maddeye Fransa'daki birçok mahzende rastladılar. TBA, ahşabı koruyan mantar öldürücü kimyasalın bakteriler tarafından indirgenmesiyle oluşmakta. Bilim adamları şimdi çok az miktarda TBA bulaşan şarapta özellikle de beyaz şarapta mantar tadının oluştuğunu saptadılar. Şarap, işlemden geçirilen fıçılarda bir yıl bekledikten sonra bir litrede 38 nanogram kimyasal içeriyor. Gerçi bu oranın zehirleyici etkisi yok Bölge yöneticileri ise Koala'ların vurulması yüzünden turist sayısının düşeceğınden endışelıler. Kanguru adasındakı binlerce koala açlık tehdidiyle karşı karşıya. Yaklaşık olarak 30.000 Koala, South Australia eyaleti önündeki adadaki okaliptüs ağaçlarının büyük bir kısmını yapraksız bıraktı. Fakat yetkililer turistleri kaçırma korkusu nedeniyle geliştirdi. "New Scientist'te yayımlanan rapor, "Mikropsal Yakıt Hücresi'nin atıkları "çürütmek" için nasıl bakterilerden yararlandığını anlatıyor. Bu süreçte bir elektrik devresine güç vermek için gerekli elektronlar üretiliyor. Elektronlar, normal şartlarda, bakteri hücrelerindeki solunum tepkimeleri tarafından kullanılıp daha sonra oksijen molekülleri ile birleşir. Ancak Pensilvanya Eyalet Üniversitesi'ndeki (PennState) araştırmacılar, icat ettikleri Emzirmenin kan basıncı üzevine olumlu etkisi saptandı stroma hücreleri olgunlaşmamış yağ hücreleridir ve araştırmacıların bilgilerine göre de kök hücreleriyle benzer özelliklere sahipler. Bu "akıllı fabrikalar" belli başlı koşullarda yeni damar ihtiyacını tark ederek büyüme faktörü olarak bilinen uzmanlaşmış proteinlerı üretmeye başlarlar. Söz konusu hücreler özellikle de oksijen yetersizliği durumunda mesela kan dolaşımı zayıfladığında çok etkindirler. Sağlıklı insanlarda bloke olmuş atardamarlar yeni damarların oluşumuyla dengelenirken, kalp/ dolaşım hastaları bu yetiden yoksundur. Araştırmacılar stroma hücreleriyle tedavi sayesinde bu eksikliğin giderilmesini umuyorlar. Dolaşım bozukBristol Universitesi'nde gerçekleştirilen bir araştırmaya göre bebeği emzirmek kan basıncının düşmesınde uzun vadeli bir etki yapıyor. Bilim adamlarının tahminlerine göre emzirilen bebekler yetişkinlik döneminde daha düşük kan basıncına sahip oluyor. Bu da emzirmenin kalp hastalıkları üzerindeki olumlu etkisini göstermekte. Araştırmayla ilgili yazı Circulation dergisinde yayımlandı. Araştırma, yaşları 0 ile 7 arasında değişen 4.763 çocuğun incelenmesine dayanıyor. incelemeler sonucunda bebekliklerinde emzir887/6 20 Mart 2004 ilen kişilerde sistolik basıncın ortalama olarak 0,8 Hg değerinde olduğu ortaya çıkmış. Sonuçlar doğumdaki beden ağırlığı ve annenin kökeni gibi faktörlerin dikkate alınması halinde de değişmemiş. Bebekler ne kadar emzirilirlerse sistolik basınç üzerindeki olumlu etki de o denli yükselmekte. Araştırmayı yöneten Richard Martin, sistolik basıncın %1 oranında düşmesi durumunda bile ingiltere'de yılda 2000 ölüm olayının engelleyeceğine inanıyor. Amerika ve ingiltere'deki bebeklerin yaklaşık olarak %40'ı hiç emzirilmiyor. Emzirme oranının %60'tan %90'a çıkması halinde 3464 yaş grubu içinde yılda 3000 ölüm vakası engellenebilir diyor uzmanlar. k ""